Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@14:54:12 GMT

ظریف: دیگر، قدرت‌ها شکست‌ناپذیر نیستند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۷۴۱

ظریف: دیگر، قدرت‌ها شکست‌ناپذیر نیستند

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در یک لایو اینستاگرامی گفت: افتخار می‌کنم در این برنامه که به مناسبت روز جهانی قدس تدارک دیده شده شرکت می‌کنم. امسال ما شاهد یک همه‌گیری جهانی هستیم که مانع از تجمع کسانی شده که به آرمان فلسطین باور دارند و همچنین قائل به ضرورت پایان تجاوزگری اسرائیل علیه مردم فلسطین و پایان شدیدترین نمونه‌های نقض حقوق بشر در فلسطین و شدیدترین نمونه‌های تهدید علیه صلح و امنیت بین‌الملل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این همه‌گیری همچنین به ما نشان داده که قدرت‌های جهانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند قادر مطلق نیستند. آن‌ها همه چیز نیستند. قدرت آن‌ها حتی توسط یک ویروس کوچک تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

ظریف با اشاره به سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی ادامه داده است: مشکل این بوده که کشور‌ها و دولت‌های اسلامی ضرورت اتحاد را درک نکرده‌اند که به این خفت بپردازند. امسال این روز خفت به روز قدس نزدیک بوده است. خفت این بود که ما نتوانسته‌ایم از فلسطینینان و این آرمان در طول هفتاد سال گذشته حمایت کنیم صرفا به این دلیل که مردم و دولت‌ها باور داشتند که نمی‌توانند بر استکبار جهانی چیزه شوند. این همه‌گیری به یادمان آورده که تنها قدرت همانا قدرت پروردگار مطلق است.

وزیر خارجه در ادامه سخنرانی خود افزود: دیگر قدرت‌ها شکست‌ناپذیر نیستند. هفتاد سال است که مقاومت مردم فلسطین ادامه داشته و نشان داده است که تجاوزگری و نقض حقوق بین‌الملل و حتی تسلیحات هسته‌ای نمی‌تواند آرزوی ملی تمامی مردم را نابود سازد.

مقام ارشد دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان کرد: بار دیگر شاهد بوده‌ایم که در به اصطلاح "معامله قرن"، آن‌هایی که باور داشته‌اند ایالات متحده می‌تواند میانجی صلح باشد چگونه به اشتباه فاحش خود پی بردند. ایالات متحده علی‌الخصوص دولت کنونی این کشور همدست رژیم صهیونیستی در تمام جنایاتش است. تمام ویرانی‌ها، کشتار‌های دسته‌جمعی، تمام تجاوزگری‌ها با حمایت قاطع و همکاری کورکورانه دولت‌های مختلف آمریکا بوده است، اما این دولت آمریکا به تمام دولت‌های اسلامی که کماکان به این کشور وابسته هستند و حتی امروزه به صورت خفت‌باری با اسرائیل علیه دیگر کشور‌های اسلامی همکاری دارند، یادآوری کرده که این یک بن بست است. این روند تنها منتهی به خفت خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار کرد: مقاومت مردم، مقاومت مسلمانان، مقاومت مردم فلسطین، مقاومت مردم صلح دوست در سراسر جهان و عدم پذیرش قلدرمابی، اشغالگری و آپارتاید، نقطه پایانی این قساوت خواهد بود. این نقطه عطف تاریخ است. باور به خود، باور به توانایی خود در ایستادگی در برابر خشونت، تروریسم و تروریسم دولتی پاسخی بر این مخاطره جهانی است.

وی افزود: از طریق هیاهوی رسانه‌ای، دروغ‌پراکنی و اخاذی واقعیت نمی‌تواند تغییر کند. همه‌مان دریافته‌ایم - حتی اگر تا پیش از این تردیدی داشتیم - که این رژیم و حامی آن، ایالات متحده به تروریسم به عنوان ابزاری برای پیشبرد دستورکار خود متوسل می‌شوند و این نشانه قوت نیست. این نشانه ضعف است.

ظریف در ادامه اضافه کرد: امسال روز قدس را بدون حضور یکی از بزرگترین مدافعان آرمان فلسطین گرامی می‌داریم و آن مدافع، فرمانده شهید قاسم سلیمانی است. اگر به نحوه ترور این مرد شجاع از سوی آمریکا بنگریم، می‌بینیم که او را در تاریکی شب و با استفاده از ماشین ترور و نه در یک میدان نبرد و نه در یک هماورد شجاعانه بلکه از طریق یک عملیات تروریستی هدف قرار داده‌اند. این نهایت و اوج ضعف است که ایالات متحده با تمامی قدرت متصور خود مجبور به ترور سردار سلیمانی و همراهانش در تاریکی شب می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: همین نشان می‌دهد که انسان‌ها باید قدرت خود را دریابند و متوجه شوند که خداوند متعال تنها قدرت مطلق است و نه این قدرت‌های مادی. به همین خاطر است که در پایان ماه رمضان، یک ماه روزه‌دار بوده‌ایم تا تسلیم‌پذیری خود را در برابر اراده الهی نشان دهیم. فرصت خوبی است که مردم بفهمند با اتکا به قوت خود و استناد به پروردگار متعال هیچ چیز نمی‌تواند بر ما چیره شود.

محمدجواد ظریف در انتها گفت: بیایید بار دیگر تعهد خود به آرمان فلسطین را تجدید کنیم. بیایید بار دیگر متعهد به شان و مقام خود به عنوان مسلمان و به عنوان انسان باشیم و اجازه ندهیم که این قساوت جهانی ادامه یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف اینستاگرام فلسطین خارجه کشورمان ایالات متحده مقاومت مردم دولت ها قدرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

النخاله در ورزشگاه آزادی: قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در اجتماع ۱۰۰ هزار نفری مردم ایران در ورزشگاه آزادی تهران تاکید کرد که ملت فلسطین به لطف قرآن و اسلام و حمایت‌های ایران بر رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اجتماع قرآنی 100 هزار نفری مردم در ورزشگاه آزادی به مناسبت سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور میهمان ویژه از مقاومت فلسطین فضای فلسطینی به خود گرفت و جمعیت با فریادهای خود بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت آن تاکید کردند.

زیاد  النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بلافاصله از فرودگاه خود را به ورزشگاه آزادی رساند تا از این مکان بزرگ با حضور پرشور 100 هزار نفر از قشرهای مختلف ملت ایران که به عشق قرآن کریم و کریم اهل بیت(ع) جمع شده بودند، مراتب تقدیر و تشکر مردم مظلوم فلسطین را به ملت بزرگ ایران ابلاغ کند.

زیاد النخاله در سخنان کوتاهی گفت: در این ماه مبارک و این روز مبارک(سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام) و در در این مناسبت و اجتماع بزرگ قرآنی و در کشور اسلام، به شما ملت بزرگ ایران سلام عرض می‌کنم.

جسم شما در تهران، اما قلوب یکایک شما در فلسطین عزیز است، و در فلسطین هم، قلوبشان با مردم تهران و ایران عزیز است، و  همواره، قرآن کریم، ما را به هم پیوند داده و جمع کرده است، همان قرآن کریمی که این جلسه برای آن تشکیل شده است.

امروز تاکید می کنم که فلسطین باقی خواهد ماند، قرآن باقی خواهد ماند و ملت قهرمان فلسطین مقاومت خود را ادامه خواهند داد.

کسانی که در فلسطین مقاومت می کنند، حافظان قرآن، قاریان قرآن، اهل انس با قرآن هستند و با این قرآن  است که در صحنه مقاومت مانده‌اند و همچنان به مقاومت ادامه خواهند داد.

النخاله در پایان تاکید کرد که اسرائیل هرگز پیروز نخواهد شد، ما قطعا اسرائیل را با اسلام و قرآن و حمایت جمهوری اسلامی ایران شکست خواهیم داد.

ماه مبارک رمضان و این روز فرخنده بر شما مبارک

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • رئیسی: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است
  • حماس: اسرائیل بدون توجه به مواضع جهانی جنگ را ادامه می‌دهد
  • با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم
  • النخاله در ورزشگاه آزادی: قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم