Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:47:20 GMT

به جام جهانی نرفتیم و آرزوهایمان دود شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۸۵۰

به جام جهانی نرفتیم و آرزوهایمان دود شد

از همه چیز گذشتم و به ایران آمدم به این خیال که با تیم ملی به جام جهانی می‌روم و آنجا خودم را نشان می‌دهم تا بتوانم مشتریان بهتری پیدا کنم ولی در سال ۲۰۰۲ از صعود به جام جهانی بازماندیم و آرزوی همه بازیکنان آن تیم به باد رفت.

به گزارش ایسنا، روزنامه خبرورزشی نوشت: «پیشنهادی که به داود فنایی شده بود، می‌توانست باشگاه پرسپولیس را در دوره‌ای زیر و رو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مربیان پیشین پرسپولیس در این باره گفت: اگر فنایی لژیونر می‌شد، علی پروین می‌توانست با پول انتقال این دروازه‌بان، کل باشگاه پرسپولیس را بخرد و به نام خودش کند اما پروین به خاطر پرسپولیس، قید فروش داود را زد و او را در این پست نگه داشت.»

جالب این که در همان سال‌ها، چندین بازیکن پرسپولیس لژیونر شدند؛ علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، حامد کاویانپور، نیما نکیسا و ... ولی ماجرای داود فنایی در نوع خود جالب به نظر می‌رسید.

در همین زمینه، با فنایی تماس گرفتیم تا ماجرا را جویا شویم؛ ماجرایی که البته مربوط به امروز هم نیست و به دو دهه قبل بازمی‌گردد. فنایی گفت: «این موضوع به حضور پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا برمی‌گردد. همان سالی که در نیمه‌ نهایی به سامسونگ خوردیم و باید در کره‌ جنوبی بازی می‌کردیم. در آن دیدار باختیم و در نهایت سوم شدیم. آن سال واقعاً خوب کار کردم. اشمیت مربی آلمانی تیم‌مان، یک گروهی را از بوندسلیگا به ایران فرستاده بود تا حامد کاویانپور را ببینند. حامد هم خیلی خوب بود ولی بعد از بازی به سراغ من آمدند و گفتند تو می‌توانی همین حالا در بوندسلیگا بازی کنی اما من به خاطر علی پروین و نیاز پرسپولیس در تیم ماندم. پیشنهادشان واقعاً بالا و باورنکردنی بود. من از همه چیز گذشتم و به ایران آمدم به این خیال که با تیم ملی به جام جهانی می‌روم و آنجا خودم را نشان می‌دهم تا بتوانم مشتریان بهتری پیدا کنم ولی در سال ۲۰۰۲ از صعود به جام جهانی بازماندیم و آرزوی همه بازیکنان آن تیم به باد رفت.»

او اضافه کرد: «با این حال چندان هم ناراحت نیستم، چون پای پرسپولیس ایستادم و ثمره آن را هم با لطف همیشگی هواداران دیدم. حتی برای این که عشق و علاقه‌ام به پرسپولیس را اثبات کنم، در سال‌های آخر فوتبالم مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را به این باشگاه بخشیدم. آن زمان با چنین رقمی می‌توانستم یکی، دو آپارتمان در بهترین نقاط تهران بخرم. سال ۸۱ یا ۸۲ بود که این تصمیم را گرفتم. در همین ولنجک تهران آپارتمان ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان بود. من می‌توانستم لژیونر باشم اما قسمت نبود و از سوی دیگر، علی پروین به قدری برایمان ارزش داشت که وقتی حرف می‌زد، ما نمی‌توانستیم مقابل او صحبت کنیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال پرسپوليس محمد فنایی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ویدیو کامنت| کاکائو معضل جهانی شد!
  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • معرفی میزبانان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • نواختن زنگ سلامت در روز جهانی زمین پاک در اردبیل
  • ۴۴ سال ناکامی و شکست برای استکبار جهانی
  • ۴۴ سال ناکامی و شکست برای اسکتبار جهانی
  • ببینید | تکنیکی که برای اروپایی‌ها عجیب بود