Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:24:18 GMT

تولید گندم در سمنان به ۱۱۷ هزار تن می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۹۰۹

تولید گندم در سمنان به ۱۱۷ هزار تن می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تولید گندم امسال در استان سمنان به ۱۱۷ هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سال آبی بسیار خوبی را در استان سمنان به نسبت سال گذشته شاهد هستیم.

وی افزود: امسال میزان بارندگی در استان سمنان به نسبت سال گذشته 145 درصد افزایش داشته است و باید گفت که امسال مجموع بارش‌های خوبی که در استان سمنان رخ داده است، سبب شده شاهد افزایش تولید در بخش کشاورزی استان به‌ویژه در حوزه زراعت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار امیدواری کرد: در سال جهش تولید توفیقات بسیار خوبی در بخش کشاورزی استان سمنان به‌ویژه در محصولات زراعی به‌طور اخص غلات حاصل شود و از این طریق موجب رونق درآمد کشاورزان شود.

میرعماد عنوان کرد: پیش‌بینی ما بر این است که با توجه به میزان بارندگی‌های خوب انجام‌شده در استان سمنان بتوانیم در بخش زراعت در مناطق دیم خیز استان شاهد افزایش کشت گندم باشیم و میزان تولید گندم استان امسال به 117 هزار تن افزایش یابد.

وی بیان کرد: امسال وضعیت استان سمنان چه در مناطق ییلاقی و چه در مناطق قشلاقی با توجه با بارش‌های خوب انجام شده، مطلوب است و باید گفت سال خوبی برای کشاورزان و دامداران و عشایر است.

انتهای پیام/74005/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم سمنان کشاورزی کشاورزان استان سمنان استان سمنان کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان ۴ هزار و ۴۳۰ طرح تحقیقاتی در استان فارس اجرا شده که ۲۸ درصد این طرح‌ها در زمینه تولید گندم بوده است.
مرادی افزود: پارسال بیش از صد تن هسته اولیه بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی استان فارس تولید شده است که علاوه تامین بذر‌های مورد نیاز استان به بیش از ۱۵ استان دیگر هم ارسال شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی استان فارس ایستگاه کشاورزی داراب است، افزود: این ایستگاه بیش از ۶۴ سال قدمت دارد که در طول فعالیت خودش تاکنون بیش از ۳۰ رقم بذر گندم اصلاح، تکثیر و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس هدف از تولید و اصلاح بذر‌های کشاورزی را ایجاد امنیت غذایی و افزایش بهره وری در زمینه‌های کشاورزی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم