Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:45:08 GMT

پرداخت تسهیلات دوره کرونا به ۱۳ رسته شغلی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۹۳۷

پرداخت تسهیلات دوره کرونا به ۱۳ رسته شغلی

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ابراهیمی ظهر شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: بر این اساس صاحبان واحدهای کسب و کار (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های ۱۳ گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود کرده‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها, مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک و تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه جزو این ۱۳ رسته شغلی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: کارگاه‌هایی که دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و در سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند، به شرط اینکه کارگران این واحدها از بیمه بیکاری استفاده نکرده و کارفرمایان آنها نیز نیروهای خود را در سال جاری تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این کارگران این واحدها دارای قرارداد برای سال ۹۹ باشند، با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه ثبت نام صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir که از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: این افراد در صورت دریافت پیامک از سوی این وزارتخانه و با داشتن شرایط و ضوابط اعلامی، می‌توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند آن در این سامانه اقدام و از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

وی افزود: کارفرمایانی که نیروهای خود را تعدیل نکرده و برای سال ۹۹ با آنها قرارداد بسته و از سال گذشته تاکنون در همین مشاغل فعال بوده باشند و همچنین حق بیمه کارفرمایی یا خویش فرمایی پرداخت کرده باشند و کارگران واحد از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند، می‌توانند جهت بهره مندی از این تسهیلات اقدام کنند و مبلغ این تسهیلات نیز با توجه به میزان نیروهای کار هر واحد کسب و کار متغییر است.

ابراهیمی اضافه کرد: به ازای هر کارگر شاغل، ۱۲ میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می‌شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان خواهد بود و دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است.

کد خبر 4932755

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی ابراهیمی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی

سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی نسخۀ جدید تپسی، می‌توانند از این سرویس استفاده نمایند. با پیاده‌سازی بازارپی روی تپسی، اکنون کاربران با فعال‌کردن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی، می‌توانند شارژ خودکار کیف پول تپسی را راه‌اندازی کنند.

با اضافه شدن تپسی، اکنون سرویس پرداخت مستقیم بازارپی توسط ۳ محصول مطرح اکوسیستم دیجیتالی کشور استفاده می‌شود: دیوار، بازار و تپسی.

پرداخت مستقیم بازارپی به صورت یکپارچه ارائه می‌شود و کاربران با یک بار فعالسازی آن، می‌توانند در تمامی پذیرندگان بازارپی از آن استفاده کنند.

پرداخت مستقیم، راهکار پرداختی ساده‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با فعال‌سازی آن، در پرداخت‌های خود، به سادگی یک کلیک، خرید خود را نهایی کنند. سهولت در فرآیند پرداخت، افزایش درصد موفقیت پرداخت‌ها و افزایش تعداد تراکنش کاربران پس از فعال‌سازی از جمله مزیت دایرکت دبیت نسبت به پرداخت با درگاه‌های اینترنتی است.

امکان استفاده از این سرویس در وب‌سایت، نسخه گوگل‌پلی و iOS پذیرندگان وجود دارد. استفاده از این سرویس صرفا محدود به محصولات با پرداخت‌های دوره‌ای نیست و تمامی کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایت bazaarpay.ir درخواست دریافت سرویس را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان