Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش اولیه علل و دلایل سقوط هواپیمای ایرباس ۳۲۰ پاکستانی توسط سازمان هوایی کشور پاکستان منتشر شد و برخورد با دسته پرندگان یکی از فرضیه‌های اصلی عنوان شد. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، گزارش های اولیه تیم های تحقیقاتی سازمان هوایی کشور پاکستان نشان می دهد برخورد با دسته‌ای از پرندگان و مسدود شدن موتور هواپیما توسط حداقل یک پرنده می تواند جزو عوامل مهم سقوط هواپیمای پاکستانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است علت اصلی سقوط این پرنده غول پیکر آهنی که حدود 90 میلیون دلار هزینه آن است می تواند برخورد با پرندگان در طول مسیر باشد.

این فرضیه توسط چند شاهد عینی تائید شد و با توجه به اینکه خلبان به دلیل نزدیک شدن به فرودگاه کراچی در حال کم کردن ارتفاع بود یکی از فرضیه های مهم عنوان شده است.

سازمان هوایی پاکستان در این خصوص گفت: خلبان در آخرین تماس خود با برج مراقبت مشکل باز نشدن چرخ های هواپیما را گزارش داده بود و تلاش داشت ارتفاع خود را کم کرده و به نحوی کم خطر در فرودگاه کراچی به زمین بنشیند.

پس از کم شدن ارتفاع هواپیما ناگهان دسته‌ای از پرندگان در مسیر حرکت قرار گرفتند و حداقل یک پرنده یا بیشتر به داخل موتور هواپیما کشیده شد. این اتفاق باعث مسدود شدن موتور هواپیما و در نهایت از کار افتادن آن شد.

آخرین صحنه‌ای که شاهدان عینی آن را از روی زمین دیدند عدم توانایی هواپیما در اوج گیری و برخورد با یک ساختمان مرتفع بوده است.

با این حال تیم های تحقیقاتی در حال بررسی بیشتر ابعاد حادثه هستند و قرار است گزارش اصلی پس از بررسی جعبه سیاه این هواپیما منتشر شود.

در حادثه سقوط روز گذشته 97 نفر کشته شدند و 2 مسافر نیز به طرز معجزه آسایی زنده ماندند، گفته می شود در بین افراد کشته شده اتباع آمریکایی نیز حضور داشتند.

نگاهی به تاریخچه تمام سقوط‌ها و حوادث هوایی کشور پاکستانروایت شاهدان عینی از سقوط هواپیمای پاکستانی و زنده ماندن معجزه آسای 2 مسافرسقوط هواپیمای مسافربری پاکستانی در نزدیکی شهر کراچی 107 کشته برجای گذاشت+تصاویر

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان سقوط هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار

منابع محلی در قندهار گزارش داده اند هواپیمای بدون سرنشین در آسمان قندهار گشت‌زنی دارد.

تا کنون روشن نیست که این هواپیما از کدام‌ کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده است.

دو روز پیش یک هواپیمای بی‌سرنشین برای چندین ساعت در آسمان پروان نیز گشت‌زنی کرده بود.

در هفته‌های اخیر ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، هرات و بدخشان گواه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز و قندهار را تایید کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • موج حمله‌های هوایی و زمینی علیه غزه و کشف یک گور دسته جمعی