Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:22:16 GMT

۲۶ هزار تن محصول جالیزی در دشتی برداشت شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۹۱۲۹

۲۶ هزار تن محصول جالیزی در دشتی برداشت شد

شیر علی بهادری روز شنبه در گفت وگو با خبرنکاران افزود: یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتی زیر کشت جالیزی شامل هندوانه، خربزه و طالبی بود که برداشت محصول از نیمه اول فروردین آغاز و تا  اول خرداد ماه ادامه داشت.

وی اضافه کرد: ۶۰۰ هکتار از این مزارع زیر کشت خربزه و طالبی و در سطح ۴۰۰ هکتار نیز هندوانه کشت شده بود که از این مزارع ۱۶ هزار تن هندوانه و ۱۰ هزار تن نیز خربزه و طالبی برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری اظهارداشت: محصول جالیزهای شهرستان دشی به بازار بیشتر استان‌های کشور عرضه و به سه کشور عراق، قطر و ترکیه صادر شد.

مدیر جهاد  کشاورزی دشتی یاد آورشد:  بیشتر مزارع کشت جالیز دشتی در مناطق دشت پلنگ، دشت لاور شرقی، بخش شنبه و طسوج و کاکی قرار داشته است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر شهرستان دشتی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شهرستان دشتی اراضی کشاورزی بوشهر شهرستان دشتی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت هندوانه آناناسی در استان بوشهر تا ۱۰ اردیبهشت