Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از ابتلای 17 دانشجوی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به کرونا خبر داد و گفت: این دانشجویان در حال حاضر در یک هتل قرنطینه کامل هستند و اقدامات درمانی برای آنها در حال انجام است.

دکتر رحمان خدابنده لو در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درخصوص جزئیات خبر ابتلای تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ویروس کرونا اظهار کرد: طبعا دانشجویان دستیاری، کارورزی، اینترن و افرادی که باید در دوران شیوع کرونا در بخش های بیمارستانی و به ویژه در بخش‌ها بیماران مبتلا به کرونا نیز فعالیت کنند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از دانشجویانی که در این مراکز حضور داشتند بدون اینکه این افراد علایم ویروس کرونا را داشته باشند تست کرونا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس از تعداد 82 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که ساکن خوابگاه بودند و در مراکز درمانی نیز حضور داشتند نیز تست کرونا گرفته می‌شود در نهایت تست نهایی 17 دانشجو از 82 نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: از 17 دانشجوی مبتلا به ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد 11 نفر دانشجو دختر و 6 نفر نیز پسر هستند.

خدابنده لو از قرنطینه دانشجویان مبتلا به ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر این افراد در هتلی که قبلا دانشگاه با آن قرارداد داشت در قرنطینه قرار دارند و برای این دانشجویان کادر درمانی اعم از روانشناس، مشاوره و پزشک به منظور ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی که به دلیل فعالیت در مراکز درمانی در مراکز خوابگاهی ساکن هستند همواره مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر تب سنجی و غیره برای این دانشجویان انجام می‌شود ولی از آنها تست کرونا گرفته نمی‌شود.

وی در خصوص آمار دانشجویان مبتلا به کرونا گفت: آماری از میزان ابتلای دانشجویان علوم پزشکی به کرونا نداریم اما می‌توانیم بگوییم تاکنون هیچ دانشجویی در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت نشده است.

خدابنده لو در پایان از برنامه وزارت بهداشت برای انجام تست کرونا از دانشجویان استانی خبر داد و گفت: قرار است در استان ها از دانشجویان تست کرونا را بگیرند تا برآوردی از وضعیت دانشجویان از نظر ابتلا به این ویروس در استان ها و دانشگاه های متخلف داشته باشیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0033te

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا دانشجو کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا وزارت بهداشت تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان (استان کرمان) در خصوص کشف جسد یک دانشجوی رشته دندانپزشکی در این شهرستان گفت:اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، علیرضا محمدی اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.

وی ادامه داد: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

دادستان رفسنجان بیان کرد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام وتحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه های سرچشمه پیدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می شوند و تحقیقات اولیه آغاز می شود.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر ۲ مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف جسد دانشجوی دانشگاه مازندران کشف جسد دو فرد مفقود شده در کرمان

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان