Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این گروه مدت کوتاهی پس از بیانیه اول خود مبنی بر حمله به دو هدف آمریکایی در عراق، ویدئو حمله موشکی به دو بالگرد شینوک با موشک های زمین به هوا را  منتشر کرد.

این گروه که بر خود نام «تیپ انتقام المهندس» گذاشته، همراه با این حمله موشکی به بالگردهای آمریکایی، بخشی از سخنان ضبط شده شهید ابومهدی المهندس فرمانده پیشین الحشد الشعبی که در آن شروع حملات با رمز یا «زهرا (س)» را اعلام می کند، منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهید المهندس از این رمز عملیات برای شروع حملات علیه گروه تروریستی داعش بهره می برد و حالا تیپ انتقام المهندس آن را به عنوان رمز حمله خود به آمریکایی ها به کار برده است.

پیشتر تیپ انتقام المهندس در بیانیه ای گفته بود که نوار ویدئویی دو حمله به مواضع آمریکایی را در عراق به زودی پخش می کند.

این گروه ناشناس ادعا کرده است که در ششم ماه می (۱۷ اردیبهشت ۹۹) به پایگاه «فکتوری» آمریکایی ها در داخل فرودگاه بین المللی بغداد حملات کاتیوشایی داشته و با دقت راکت های کاتیوشا به اهداف اصابت کرده اند.

ثار المهندس همچنین اضافه کرده است که حمله به دو بالگرد آمریکایی در ۱۴ آوریل گذشته (۲۹ فروردین ۹۹) اتفاق افتاده است؛ این گروه گمنام به تلفات احتمالی در صفوف نیروهای آمریکایی و خسارت های مادی ناشی از این حملات موشکی اشاره نکرده اما مدعی شده است که تمامی حملات با دقت به اهداف اصابت کرده است.

پیش از این نیز گروه های ناشناس دیگر موسوم به «اصحاب الکهف» و «عصبه الثائرین» در عراق در طول ماه های اخیر دست به حملات به مواضع و نیروهای آمریکایی زده اند.

این گروه ها که هنوز هویت واقعی آنها مشخص نیست، همگی مدعی هستند که برای انتقام خون سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مواضع آمریکایی را هدف قرار می دهند.

این گروه ها اضافه کرده اند که تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق به حملات خود ادامه می دهند.

نیروهای آمریکایی در عراق در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت عراق،  سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کردند. از آن هنگام کنترل اوضاع امنیتی برای مسئولان امنیتی و نظامی عراق به شدت دشوار شده است. هنوز کسی از ماهیت این گروه ها که به پایگاه های آمریکا حمله می کنند، اطلاعات کامل و جامعی ندارد. اما حقیقتی که قابل لاپوشانی نیست اینکه از همان هنگام ترور ناجوانمردانه سرداران جنگ علیه تروریسم (سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس) گروه تروریستی داعش نیز جان دوباره گرفته و یک سلسله عملیات تروریستی نسبتا سنگین را در ۴ تا ۵ استان عراق طراحی و اجرا کرده است که طی آن تعدادی از نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق به شهادت رسیده اند.
 
کارشناسان عراقی علت همه این تحولات را سیاست های تنش آفرین آمریکایی ها در منطقه و بخصوص در عراق می دانند و اعتقاد دارند با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور کار پاکسازی عراق از داعش و سایر گروه های تروریستی به مراتب راحتتر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی ابومهدی المهندس گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم؛ هدف از سفر چند روزه نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلنکین وزیر امور خارجه این کشور تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است.
«نوید بهروز» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره گفت در این سفر قرار است «محمد شیاع السودانی» با «لوید آستن» وزیر دفاع آمریکا و شماری از مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور دیدار و گفت و گو کند.
وی تصریح کرد در زمان و موقعیت حساسی که عراق و منطقه در حال گذران آن هستند نخست وزیر عراق راهی واشنگتن شد تا پرونده‌های داغ از جمله آینده روابط بین بغداد و واشنگتن و حضور آمریکا در عراق و جنگ غزه را بررسی کند.
نخست وزیر عراق در این باره گفت قطعاً دیدار من با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بحث و بررسی شرایط و اوضاع منطقه و بروز تنش‌هایی است که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین برقراری آتش بس، متوقف کردن جنگ در غزه، عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه و مذاکرات مهم با هدف جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به ائتلاف بین المللی است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود ترور‌های برخی از فرماندهان نیرو‌های حشد الشعبی در مرکز بغداد، نقض‌های پیاپی حاکمیت عراق و پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در این کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردم عراق است که در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این موضوع باعث تیره شدن روابط بین دو کشور در ماه‌های اخیر شده است، اما این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند این مسئله را دور بزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
«حسین العامری» یکی از نمایندگان مجلس عراق در این باره گفت تمام نمایندگان مجلس عراق خواهان تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های بیگانه و اشغالگر از خاک این کشور است بنابراین ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرچه سریعتر با طرف آمریکایی مذاکره و نیرو‌های رزمی و جنگی خود را از عراق خارج کند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش تصریح کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خطرات گسترش جنگ و پیامد‌های آن بر عراق و منطقه با قدرت خودش را بر جدول سفر کاری چند روز نخست وزیر عراق به واشنگتن تحمیل کرده است به این عنوان که آمریکا شریک جنگ در غزه محسوب می‌شود و مردم و مقاومت عراق یک محور تاثیرگذار و حامی مقاومت هستند.
«کاظم الرکابی» نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق در این باره گفت: این سفر حامل پرونده‌های زیادی است نخست بررسی پیمانی است که در سال ۲۰۰۸ بین دولت عراق و آمریکا امضا شد و دوم بررسی جوانب سیاسی است که در این برهه از زمان بسیار مهم است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد علاوه بر جوانب امنیتی، عراق به تغییر شیوه و رفتار واشنگتن به رفتاری برابر و مشترک بین دو کشور براساس توافق چارچوب مشترک و رهایی از محدویت‌های اقتصادی و مالی چشم دوخته است که واشنگتن این شیوه رفتار را همچنان از سال ۲۰۰۳ به بغداد تحمیل کرده است.
نوید بهروز در پایان این گزارش افزود مسئله اصلی سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن تعیین جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است. خواسته‌ای که واشنگتن در باره آن سهل انگاری می‌کند و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به دولت عراق تحمیل کند.

دیگر خبرها

  • پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • گروه هفت: به امنیت اسراییل متعهد هستیم
  • ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است
  • جزئیات عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل/ سه موج حمله چگونه اجرایی شد؟
  • ببینید | فرود آمدن گروه جدیدی از موشک‌های سپاه بر سر یک پایگاه نظامی اسرائیل
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی