Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراد امامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا گفت: عملیات برداشت گندم و جو از اراضی این شهرستان بوسیله ۶ کمباین بومی و ۱۵ کمباین مهاجر از استان‌های فارس، همدان و چهارمحال و بختیاری درحال انجام است.

او با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته است، اظهار کرد: عملیات برداشت گندم در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و بیش از یک ماه ادامه به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی عمده ارقام کشت شده گندم را رقم محلی، کریم، مهرگان، چمران و دوروم و جو هم رقم محلی عنوان کرد و بیان داشت: یک مرکز خرید در بخش آبژدان برای خرید شبانه روزی این محصولات پیش بینی و آماده سازی شده است و پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم برداشت جو محصولات کشاورزی خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری تولید و حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی انجام شود.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت بازرگانی دولتی ایران و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و بیش از ۱۱۰۰ مرکز خرید تضمینی، آماده تحویل گندم کشاورزان است.

وی میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته را ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن عنوان و اظهار کرد: با این روند در یک برنامه دو تا سه ساله به خودکفایی پایدار گندم خواهیم رسید.

سهرابی افزود: گندم مورد نیاز کشور سالانه ۱۲ میلیون تن است.

وی درباره برداشت گندم در سال زراعی جاری گفت: برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم از روزهای هفتم، هشتم و نهم فروردین در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات برداشت گندم در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، جنوب استان فارس، ایلام و خوزستان آغاز شده و برداشت این محصول در کشور تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

توصیه به گندم‌کاران

این مسؤول دولتی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار کمباین آماده ارائه خدمات به کشاورزان است، توصیه کرد: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین‌هایی که معاینه فنی دارند و ریزش کمتری دارند، استفاده کنند و همچنین محصولات را هنگام شامگاه برداشت نکنند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در همین حال از کشاورزان خواست با توجه به ادامه بارش‌ها و افزایش بیماری‌ها و آفات گندم مانند زنگ زرد و سفیدک پودری، به مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه و طبق دستورالعمل‌ها مبارزه را انجام دهند.

وی توصیه کرد آبیاری مزارع در اراضی آبی نیز بر اساس دستورالعمل‌ها و در زمان‌های متناسب با افزایش دما و خشکی انجام شود.

سهرابی در همین حال افزود: مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت به ویژه در مناطق معتدل و اقلیم‌های سرد کشور مهم است و عملیات مصرف کودهای پتاسه و سولفات آمونیوم و ریزمغذی‌ها باید اجرا شود.

وی ادامه داد: کشاورزان با توجه به نقش مواد آلی خاک و حفظ بقایای گیاهی در افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش فرسایش آبی و بادی، صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش عملکرد در بلندمدت به هیچ وجه پس از برداشت محصول گندم، بقایای گیاهی را آتش نزنند و با مشورت کارشناسان و محققان در اراضی آبی اقدام به کشت مستقیم در بقایای گیاهی کنند.

سهرابی دلیل نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور با عنوان «گندم و نان» را به دلیل اهمیت آن در زنجیره غذایی انسان‌ها و در امنیت غذایی دانست.

کد خبر 6082418

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان