Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد منتصر کوهساری ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  عملیات لایروبی کانال بندر آستارا تا یک ماه آینده اجرا می شود و  با اتمام لایروبی، عمق کانال این بندر به ۵ متر خواهد رسید و پس از آن تمام کشتی‌های دریای خزر در این بندر می‌توانند پهلو بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او در  بازدید از مجتمع بندری آستارا  با قدردانی و تقدیر از سرمایه گذار بخش خصوصی این بندر، افزود: شرکت سرمایه گذار از آغاز فعالیت خود اقدامات اساسی در زیرساخت‌های بندری انجام داده و امروز شاهد توسعه این منطقه هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه هم اکنون با همکاری بخش خصوصی مدرن‌ترین تجهیزات بندری و دریایی در بندر آستارا استقرار یافته است، گفت: با توجه به بازار شمال غرب کشور و حتی در حوزه ترانزیت کالا به عراق و ترکیه، بندر آستارا مقصد خوبی برای صاحبان کالا است چرا که قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به سایر بنادر شمالی را دارد.

منتصر کوهساری، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی را از جمله مهمترین عملکرد بندر آستارا در منطقه دانست و افزود: بندر آستارا در مقایسه با سال‌های گذشته تغییرات چشمگیری کرده است.

او با بیان اینکه تجهیز این بندر به سیلو‌های غلات، جرثقیل ۱۰۰ تنی و مکنده غلات از جمله تحولات این بندر است ، تصریح کرد: تا دو هفته آینده کد گمرکی این بندر در سامانه گمرکی عملیاتی می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک آستارا بنادر و دریانوردی لایروبی کانال بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های در حال انجام مجتمع بندری نگین اظهار داشت: قطعات پل فلزی جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طور کامل ساخته شده و ۹۵ درصد آن به محل اجرا طرح انتقال داده شده و پنج درصد مابقی نیز در فرایند انتقال به محل پروژه قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: مراحل ساخت قطعات بتنی پل مجتمع بندری نگین نیز به اتمام رسیده و ۲ قطعه بتنی پل نیز نصب شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده و روند مطلوب کنونی، پیش بینی می‌شود تا شهریور ماه این پل به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۴.۲ کیلومتر آماده بهره برداری است و تا کیلومتر هفت جاده نیز، شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد.

شکیبی نسب با بیان اینکه طرح برق رسانی به مجتمع بندری نگین با توجه به انتخاب مشاور، اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها انتظار است این طرح تا شهریورماه عملیاتی شود.

وی افزود: طرح تکمیل فاز نخست تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین نیز مشاور آن انتخاب شده و اکنون در فرایند انتخاب پیمانکار قرار دارد.

شکیبی نسب اظهار کرد: در راستای آماده سازی زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شرکت سرمایه گذار به صورت مستمر از این مجتمع بازدید و هر ۲ هفته یک بار با برگزاری نشست‌هایی موانع و مسائل آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در بازدید تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مجتمع بندری نگین همچنین روند تخلیه و بارگیری کامیون‌های ترانزیت مشتقات نفتی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6084750

دیگر خبرها

  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر