Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: فطریه و کفاره جمع آوری شده طبق موازین شرعی و در اسرع وقت به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان واریز می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فطریه و کفاره ابتدا باید بین نیازمندان آشنا در خانواده و همسایه و سپس سایرین پرداخت شود، افزود: فطریه‌های دریافتی از محل پایگاه‌ها و کد یو اس اس دی اعلام شده، در اسرع وقت به حساب سرپرستان خانوار‌های تحت حمایت این نهاد بر اساس اولویتی که دارند واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه هزار پایگاه کمیته امداد مستقر در مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های کمیته امداد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اخذ شده، آماده دریافت زکات فطره هستند، ادامه داد: ۵۹۰ پایگاه در مشهد تعیین شده که ۹۰ مورد آن در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد می‌شود.
بیشتر بخوانید: اعلام میزان زکات فطریه به تفکیک مراجع تقلید
آسوده بیان کرد: پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره از ساعت ۲۴ امشب همزمان با شب عید مستقر می‌شوند و تا فردا شب ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت که در روز دوم فعالیت این پایگاه‌ها به یک سوم کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه به لحاظ رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بهترین روش پرداخت زکات فطره بهره‌گیری از روش‌های الکترونیکی است، تصریح کرد: نیکوکاران مومن می‌توانند از طریق کد ۵#*۰۵۱*۸۸۷۷* و یا نرم افزار سنا به سادگی زکات فطره خود را پرداخت کنند.

بر اساس اعلام دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۹ شمسی مطابق با سال ۱۴۴۱ قمری، بر مبنای قیمت گندم، ۹ هزار تومان، کفاره غیر عمد برای هر روز ۲۵۰۰ تومان و برای کفاره عمد برای هر روز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام// ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مبلغ زکات فطریه مبلغ زکات کفاره روزه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهدی رحمان زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: همزمان با مراسم شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح اکرام ایتام در پایگاه‌های کمیته امداد سراسر استان ادامه دارد.

وی با اشاره به استقرار ۱۰۰ پایگاه جذب حامی در شب‌های قدر در استان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان پایگاه‌های حامی یابی در مساجد، حسینه‌ها، مراکز نیکوکاری، هیات‌ها مستقر هستند و تا ایام عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

رحمان زاده گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۴۲۹ فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش طرح اکرام هستند که توسط ۵۶ هزار و ۷۹۰ حامی تحت حمایت مادی و معنوی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هر نفر می‌تواند به عنوان حامی ایتام و محسنین در طرح اکرام ثبت نام کند گفت: حداقل پرداختی برای حمایت از فرزندان معنوی ۱۰۰ هزار ریال می‌باشد و البته این امکان وجود دارد که حامیان رقم مذکور را به میزان دلخواه و بر اساس توانایی خود افزایش دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران افزود: حامیان معنوی می‌توانند با مراجعه به سایت elram.emdad.ir و یا ارسال عدد ۰۱۱ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ فرزندان خود را تحت حمایت گرفته و از طریق کارت مجازی، مبالغ مدنظر خود را به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد مازندران در جذب حامی
  • آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های مبارک قدر
  • حکم کسی که کفاره خود را به تاخیر انداخته چیست؟
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است