Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@23:04:16 GMT

آغاز احداث آزادراه قم- اراک

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۰۸۶

آغاز احداث آزادراه قم- اراک

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: روز5 خرداد مصادف با تعطیلات عید فطر 4 پروژه در استان مازندران شامل آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری و همچنین یک پروژه آزادراهی بین قم تا اراک کلید می‌خورد.

*افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا

وی تصریح کرد: میزان 6 کیلومتر از باند دوم در محور هراز که مهمترین محور منتهی به شمال، زیباترین و کوتاهترین مسیر برای دسترسی به استان مازندران است روز 5 خرداد به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اغلب این 6 کیلومتر پل و تونل است، دو کیلومتر آن تونل ممتد وانا همچنین پل اتصال به تونل وانا است. 

خادمی افزود: برای این 6 کیلومتر مسیر بزرگراهی میزان 150 میلیارد تومان هزینه شده است.

* افتتاح باند دوم محور ساری به پاک‌آب و سمنان

وی اضافه کرد: پروژه دیگر که با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود احداث باند دوم  بزرگراهی شهرستان ساری به سمت پاک‌آب و سمنان در ورودی استان مازندران و ورودی ساری است. این مسیر محور ترانزیتی برای رسیدن بار از بندر امیرآباد به بندر عباس و بالعکس است که با توجه به تراکم جمعیتی مشکلاتی ایجاد شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: 17 کیلومتر از این مسیر از کل 22 کیلومتر به صورت بزرگراه 4 خطه افتتاح می‌شود. سراسر این مسیر باید تملک اراضی انجام می‌شد که هزینه داشت چون از حاشیه رودخانه عبور می‌کرد و دیواره با ارتفاع8 متر باید در کنار آن ساخته می‌شد.

خادمی گفت: برای این پروژه 120 میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت هزینه شده است.

* آغاز عملیات احداث آزادراه قائم‌شهر- ساری

وی بیان کرد: پروژه دیگری که با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس احداث آن آغاز می‌شود عملیات ساخت آزادراه قائم‌شهر به ساری است. این آزادراه در واقع کنار گذر جنوب ساری است و از قائم‌شهر به بعد از ساری به صورت آزادراه عبور می‌کند و بدین ترتیب گلوگاه ترافیکی که با ورود خودروها به ساری پیش می‌آمد از بین می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این آزادراه 44 کیلومتر به صورت 6 خطه احداث خواهد شد و سرمایه‌گذاری آن 1400 میلیارد تومان به صورت مشارکت 50 درصد دولت و 50 درصد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع خواهد بود.

* آغاز احداث باند دوم مرزن‌آباد-دزدبن در محور چالوس

خادمی افزود:‌پروژه دیگری که به صورت ویدئوکنفرانس احداث آن کلید می‌خورد ساخت باند دوم در محور چالوس بین مرزن‌آباد و دزدبن خواهد بود که در واقع مسیر 4 خطه می‌شود.

وی توضیح داد: پیش از این خودروها پیش از ورود به آزادراه مرزن‌آباد- چالوس در نزدیکی مرزن‌آباد دچار گره ترافیکی می‌شدند که با احداث این مسیر گره ترافیکی حذف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این مسیر به طول 15 کیلومتر در قالب باند دوم آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود هزار و 140 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

* آغاز عملیات آزادراه قم- اراک در کریدور سراسری تهران- بندر امام 

خادمی بیان کرد: پروژه دیگری که احداث آن در قالب ویدئوکنفرانس روز 5 خرداد با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود ساخت آزادراه قم تا اراک به طول 110 کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این کریدور آزادراهی کوتاه ترین کریدور آزادراهی از تهران به خلیج فارس است و به دلیل کوتاه بودن منافع اقتصادی نظیر کاهش مصرف سوخت، کاهش مدت زمان سیر، کاهش ترافیک و غیره دارد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم پیش از این در شهر قم با ترافیک سنگین مواجه می‌شدند که با احداث این مسیر آزادراهی این ترافیک حذف می‌شود.

خادمی توضیح داد: طول این مسیر 110 کیلومتر است که برآورد سال98 آن 1298 میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود 2500 میلیارد تومان ارزش پروژه باشد.

وی افزود:‌این پروژه به صورت 6 خطه توسط سرمایه‌گذار خصوصی و با همکاری دولت به صورت 50-50 آغاز می‌شود و مدت زمان ساخت آن 4 ساله خواهد بود.

منبع: الف

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت حضور رئیس جمهور میلیارد تومان مرزن آباد باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

سید جواد یحیی‌زاده در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث تونل الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم که با حضور فرماندار تالش و جمعی از مسئولین استان‌های اردبیل و گیلان در محل کارگاه این پروژه برگزار شد افزود: عملیات حفاری تونل الماس از سمت خلخال در دست اجراست و به طور میانگین روزانه یک متر به پیش می‌رود.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ متر از تونل اول ۲ کیلومتر حفاری شده است، گفت: در صورت رفع مشکل معارض از سمت گیلان توسط فرمانداری شهرستان تالش و با توجه به اعلام آمادگی پیمانکار مجری پروژه برای اجرای تونل از دو سمت خلخال و گیلان سرعت احداث تونل به چهار متر افزایش خواهد یافت.

فرماندار خلخال گفت: وجود حداقل ۲۰ واحد دامداری و یا مسکونی معارض در خروجی‌های تونل ۱ و تونل ۲ واقع در منطقه کرمان شهرستان تالش مانع از آغاز عملیات اجرایی در استان گیلان شده و بر اساس توافق به عمل آمده با فرماندار تالش و مسئولین این شهرستان به زودی زمینه رفع معارض و آغاز عملیات اجرایی تونل از سمت گیلان فراهم خواهد شد.

به گفته یحیی زاده عملیات اجرایی تونل حذف گردنه الماس از ششم مهرماه سال گذشته با برآورد ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و بر اساس قرارداد منعقد شده باید ظرف ۴۸ ماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او گفت: طول مسیر تونل شماره یک هزار و ۷۸۸ متر و طول تونل شماره دو ۲۸۸ متر است و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مسیر راه جایگزین با هدف حذف نقاط حادثه خیز جاده احداث می‌شود.

یحیی زاده ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه در کنار حذف پنج قطعه حادثه خیز از طول مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم، هشت و نیم کیلومتر از مسیر ۷۵ کیلومتری خلخال تا شهر آسالم در استان گیلان کاهش می‌یابد.

همچنین در این جلسه موذنی فرماندار شهرستان تالش استان گیلان برای هرگونه همکاری جهت رفع مشکل معارض پروژه و فراهم شدن زمینه آغاز احداث تونل از سمت گیلان قول مساعد داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • آغاز احداث پروژه کمربندی گناباد از اردیبهشت امسال