Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:05:11 GMT

نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» هستیم

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۱۱۰

نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» هستیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» خصوصا در بین مسئولان و متولیان کشور هستیم که متاسفانه در سیاست‌ها و در بین سیاست مداران گاهی تضعیف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، با تاکید بر لزوم یادآوری گذشته ها و ایام الله اظهار داشت: یکی از این ایام الله که باید آن را یادآور شد فتح خرمشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگداشت این روز لازم است اما یادآوری آن صرفا برای بزرگداشت نیست بلکه برای این است که قدرت نهفته الهی در آن کشف شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید متوجه شویم که چه اتفاقی باعث شد تا ملت ما به پیروزی برسد، گفت: نکته مهم در این روز مشخص شدن حکمت نهفته در ذکر ایام الله است و اینکه چگونه خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند تقویت نگرش "خدا خرمشهر را آزاد کرد" خصوصا در بین مسئولان و متولیان کشور هستیم که متاسفانه در سیاست‌ها و در بین سیاست مداران گاهی تضعیف شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم دوباره خرمشهرها را آزاد کنیم، باید به این دیدگاه توجه داشته باشیم، مطرح کرد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئله قدس یک خرمشهر دیگر است که اگر می‌خواهیم قدس‌ها آزاد شود باید به این باور برسیم که هیچ تیری از کمانی رها نمی‌شود مگر این که خدای تعالی سرنوشت آن را معین می‌کند.

وی امداد الهی در این جریان را یک واقعیت دانست و گفت: باید فرهنگ دینی و نگاهی که امام(ره) داشت در بین خودمان و مردم و مسئولان تقویت کنیم.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس تمام دنیا عراق را مسلح کرده بودند، اما جوانان ما با دست‌های خالی فاتح شدند، بیان کرد: تصور اینکه نظام اسلامی بتواند خرمشهر را با دست خالی پس بگیرد برای دشمنان قابل تداعی نبود، چرا که آنها درکی از امداد الهی نداشتند.وی علت اینکه در گذشته قسمتی از کشور را از دست دادیم اما در جنگ تحمیلی به موفقیت دست پیدا کردیم را جهان بینی توحیدی در بین جوانان این مرز و بوم عنوان کرد و گفت: جمله‌ای که شهید هاشمی بیان کرد که ما برای خدا آمده ایم نه برای شهادت را اگر از یک عارف 80 ساله می‌شنیدیم تعجب نمی‌کردیم اما همین نگاه در بین جوانان بود که ثمراتش را دیدیم.

منبع: فارس

کلیدواژه: خرمشهر استان همدان همدان نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد صادرات از خرمشهر

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

علی عسکری افزود: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناور‌های عملیاتی از دیگر دستاورد‌های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشور‌های همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است