Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بهمن‌نژاد بندری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به انجام امور غسل و دفن اموات کرونایی و بیماری‌های خاص و حاد تنفسی در آرامستان برای پیشگیری از گسترش این بیماری خطرناک محدودیت‌هایی برای حضور شهروندان ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای حفظ سلامت تمامی شهروندان این شهر مردم برای تشییع اموات فقط اعضای نزدیک خانواده متوفی در بهشت زهرا(س) حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس هم‌چنین توصیه کرد: شهروندان از پخش هر گونه مواد خوراکی به عنوان خیرات در آرامستان نیز خودداری کنند.

بهمن‌نژاد بندری خواستار مشارکت و همکاری مردم در این توصیه‌ها شد.

یکی از سنت‌های حسنه مردم در روز عید فطر رفتن به سر مزار درگذشتگان است که امسال به دلیل شیوع کرونا این امر از عید نوروز متوقف شده است.

یکی دیگر از رسم‌های گذشته مردم هرمزگان بویژه شهرها وروستاهای بندرعباس، میناب  و رودان زنده نگه داشتن یاد وخاطره در گذشتگان است که از شب بیست ویکم تا پایان ماه مبارک رمضان به مدت ۹ شب این مراسم که به عید مردگانی نیز معروف است، با جز خوانی قرآن وافطاری دادن همراه می‌باشد.

سرمنشا و خاستگاه این رسم قرآنی که در سال دو بار درماه‌های رمضان و ماه ذی الحجه برگزار می‌شود، نوعی گرامیداشت یاد وخاطره اموات و درگذشتگان است و این رسم موجب می‌شود که اعضای یک فامیل در منزل یکی از اقوام جمع شوند و یک نوع دید و بازدید و احوال پرسی نیز از همدیگر داشته باشند.

در این رسم دیرینه خانواده‌ها و یا بزرگان فامیل، یک یا چند قاری معروف به «مُلا» را چند ساعت مانده به اذان مغرب به منزل خود دعوت می‌کنند و قاریان هر یک، جزیی از قرآن را به نیت ثواب به روح اموات آن مجلس تلاوت می‌کنند.همچنین از نزدیکان و فامیل نیز برای فاتحه خوانی به اموات و صرف افطاری دعوت می‌شود.

البته اکنون مردم هرمزگان به علت پیشگیری از شیوع کرونا، مراسم ختم وقرآن خوانی را به صورت فردی درخانه خود برای شادی روح اموات می‌گیرند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۵۹ رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی هزار و ۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۸۶ مورد بستری جدید (۲۰ درصد) و هزار و ۴۸۳ (۸۰ درصد) از بیماران سرپایی و افرادی که از رهگیری تماس نزدیک با مبتلایان شناسایی شدند، هستند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۳۵۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۴ هزار و ۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۳۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۷۸۱ هزار و ۲۸۶ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدوارم با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا طی روزها و هفته های آینده شاهد مهار اپیدمی کرونا در کشور باشیم.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: افزایش سفرها نگران کننده است. همچنان توصیه وزارت بهداشت پرهیز از سفرهای غیر ضروری است زیرا اگر این سفرها از مبداء های قرمز باشد موجب انتقال بیماری به مناطق دیگر می شود و اگر از مناطق سفید باشد افراد را در معرض خطر قرار می دهد. بیشترین میزان سفر در روزهای اخیر از تهران بوده است و امیدوارم مردم با رعایت توصیه های وزارت بهداشت به ادامه روند کنترل کرونا در کشور کمک کنند.

برچسب‌ها عید سعید فطر ویروس کرونا شهرداری بندرعباس هرمزگان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر ویروس کرونا شهرداری بندرعباس هرمزگان عید سعید فطر ویروس کرونا شهرداری بندرعباس هرمزگان مبتلا به کووید ۲۴ ساعت گذشته وزارت بهداشت ۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه

راهپیمایی همبستگی با مردم مظلوم غزه و حمایت از حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه در تنبیه رژیم صهیونیستی فردا جمعه در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان اعلام کرد: این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

 مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

 این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • اعلام همبستگی مردم بندرعباس با عملیات «وعده صادق»
  • نصب بنر اموات در دهدشت ممنوع است
  • نصب بنرهای اموات در ورودی های شهر دهدشت ممنوع است
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد