Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@05:45:21 GMT

نماز عید فطر در بقاع متبرکه خوزستان برپا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۳۳۴

نماز عید فطر در بقاع متبرکه خوزستان برپا نمی‌شود

حجت‌الاسلام فائزی گفت: با توجه به دستور اعلام شده و افزایش شیوع ویروس کرونا هیچ یک از مساجد و بقاع متبرکه خوزستان نماز عید سعید فطر را برپا نمی‌کنند.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به دستور ستاد مبارزه با کرونا در استان و اعلام نماینده ولی فقیه در خوزستان هیچ یک از مساجد استان خوزستان نماز عید سعید فطر را برپا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: پیش از این اعلام شده بود که تنها مساجدی می‌توانند نماز عید فطر را برپا کنند که فضای باز در اختیار دارند اما اکنون با توجه به دستور اعلام شده و افزایش شیوع ویروس کرونا هیچ یک از مساجد و بقاع متبرکه خوزستان اجازه برپایی نماز عید را ندارند.

 

وی ابراز کرد: بقاع شاخص خوزستان در شهرهایی با وضعیت قرمز قرار دارند و با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا امکان و شرایط برپایی نماز عید فطر حتی در حیاط بقاع متبرکه فراهم نیست و بقاع اجازه برپایی نماز عید را ندارند.

 

حجت‌الاسلام فائزی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان خوزستان همچنان تعطیل خواهند بود اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان اقدامات مختلفی همچون توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع غذای گرم و توزیع مواد شوینده بهداشتی را انجام دادند اما صحن‌ها و شبستان بقاع همچنان تعطیل خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خیرین مومن برای تکمیل بازسازی حرم علی بن مهزیار اهواز اقدام کنند اذعان داشت: با توجه به وضعیت پیش آمده لازم است که مومنین و نیکوکاران برای تکمیل بازسازی این بقعه مبارک دست به‌کار شوند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار حرم قرار دهند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پایان یاد آور شد: همه هزینه‌هایی که مومنین در اختیار متولیان امر قرار می‌دهند در سه بخش تعمیرات، قرآنی و فرهنگی هزینه می‌شود.

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر بقاع متبرکه بقاع متبرکه نماز عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از بازدید ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر از بقاع متبرکه استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از 25 اسفندماه بقاع متبرکه خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور میزبان برگزاری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری است و در حال حاضر در 47 بقعه متبرکه استان این طرح‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح آرمش بهاری تاکنون 205 هزار و 607 زائر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند گفت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی 32 هزار و 658 نفر از زائرین در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در روز یازدهم از اجرای این طرح (هفتم فروردین) 16 هزار و 95 نفر از بقاع متبرکه استان بازدید داشتند و از این تعداد 2 هزار و 502 نفر از خدمات اسکان بقاع متبرکه بهره بردند.

وی گفت: 716 مهمان سرا و زائرسرا آماده اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان هستند.

بازدید 765 هزار و 973 نفر از جاذبه‌های استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز گفت: از ابتدای طرح نوروزی 24 اسفند تا پایان روز گذشته 765 هزار و 973 نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند که بیشترین آن  مربوط به شهرستانهای بیرجند و طبس بوده است. 

شاهوردی افزود: از این تعداد  4 هزار و 302 نفر در هتل، 462 نفر در اقامتگاه سنتی، 4 هزار و 943 نفر در مجتمع‌های گردشگری، 20 هزار و 47 نفر در مهمان‌پذیرها و 19 هزار و 567 نفر در اقامتگاه‌های بومگردی اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر هزار و 720 نفر بوده است، گفت: 38 هزار و 985 نفر نیز در زائر سراها، هزار و 256 نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز 5 هزار و 965 نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و 171 نفر بوده است.

اسکان بیش از 322 هزار نفر در اقامتگاه‌های گردشگری استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی نیز در این بازه زمانی 240 هزار و 80 نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری نیز 597 نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری 322 هزار و 95 نفر بوده است.

شاهوردی گفت: تعداد جاذبه‌های میراث فرهنگی استان یک هزار و 54 اثر که 110 اثر آن ثبت میراث معنوی است. همچنین طبیعت استان هم به عنوان میراث طبیعی مورد بازدید گردشگران است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • در طرح آرامش بهاری بیش از ۶ میلیون زایر در بقاع حضور یافته اند
  • سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم
  • بیش از ۶ میلیون زائر در زائرسراها اسکان یافته اند
  • بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه حضور یافته‌اند
  • حضور بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور
  • بازدید بیش از ۳ هزار نفر از بقاع متبرکه شهرستان خلیل آباد
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • بازدید بیش از ۲۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید