Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:58:48 GMT

عادی سازی روابط با اسرائیل سرابی پوچ است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۳۷۰

عادی سازی روابط با اسرائیل سرابی پوچ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در پیامی به مقامات جدید سودان اعلام کرد که عادی سازی روابط با تل آویو به مثابه سرابی پوچ است.

در این پیام مشعل آمده است: شما در سیاست‌های داخلی و خارجی خود آزاد هستید، ما چیزی را به احدی دیکته نمی‌کنیم. عادی سازی روابط با اسرائیل از بُعد منافع و مصلحت به مثابه سرابی پوچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارطوم در حافظه ملت فلسطین جایگاه عظیمی دارد به همین خاطر نمی‌خواهیم ما را با دادن امتیاز آزرده کنید.

وی از اعلام آمادگی حماس برای گسترش روابط با نظام جدید سودان بدون دخالت در امور داخلی این کشور یا هر کشور عربی دیگری خبر داد.

در این نامه آمده است:‌ حماس با نظام جدید سودان روابطی ندارد. تماس‌هایی تلفنی میان اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) و برخی مقامات سودانی از جمله رئیس شورای حاکمیتی عبد الفتاح البرهان صورت گرفته است؛ اما این به معنای روابط سیاسی واقعی نیست. درهای ما به روی تمام کشورهای عربی، و جهان باز است. نظام سودان، مسئله‌ای ملی است و ما به اراده هر ملتی در جهان عرب احترام می‌گذاریم و با نظام‌های رسمی و مردم تعامل داریم.

خالد مشعل  ضمن مخالفت با دیدار هر رهبر عربی با سران رژیم صهیونیستی، دیدار عبدالفتاح البرهان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دردناک توصیف و اعلام کرد: مطمئن هستم که مساله فلسطین در پایتخت های عربی زنده خواهد ماند.

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس افزود: در مخالفت با معامله قرن که آرمان فلسطین را هدف قرار داده است، اجماع نظر وجود دارد.

کد خبر 4932845

منبع: مهر

کلیدواژه: خالد مشعل سودان فلسطین ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی روسیه ایران افغانستان سوریه شیوع کرونا دونالد ترامپ امارات متحده عربی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد