Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@16:08:33 GMT

برگزاري سمينار روز جهاني قدس در بلغارستان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۵۳۸

برگزاري سمينار روز جهاني قدس در بلغارستان

خبرگزاری آریا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، روز جهانی قدس را ابتکاری هوشمندانه از سوی امام خمینی (ره) در راستای فراموش نشدن موضوع فلسطین و قدس شریف توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با مشارکت سفارتخانه‌های فلسطین و سوریه در این کشور، سمینار «روزجهانی قدس؛ نماد خیزش جهانی علیه توطئه معامله قرن» را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمد جواد رسولی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، در سخنان خود روز جهانی قدس را ابتکاری هوشمندانه از سوی امام خمینی (ره) در راستای عدم فراموشی و مقابله با به حاشیه راندن موضوع فلسطین و قدس شریف دانست که پس از گذشت چهل سال، امسال به فرصتی وحدت بخش برای مقابله با توطئه ننگین «معامله قرن» ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در سطح جهان تبدیل شده است، طرحی که به نظر ایشان آشکارا در تعارض با حقوق و قوانین بین المللی قرار دارد.
وی افزود: هدف از این توطئه ننگین را قانونی کردن اشغال سرزمین‌های فلسطین، تضعیف هر چه بیشتر دولت و تشکیلات فلسطینی، نادیده انگاشتن مسأله آوارگان و در یک کلام، به فراموشی سپردن موضوع قدس شریف است.
رسولی بیان کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی باعث شده تا فلسطینیان و اکثر دولت‌ها و ملت‌های جهان نسبت به حسن نیت آمریکا در اجرای طرح صلح ادعایی‌اش، شک و تردید داشته باشند.
سفیر ایران در بلغارستان با اشاره به نقش برجسته شهید سردار سلیمانی در راستای تحقق آرمان ملت مظلوم فلسطین یادآورشد: این فرمانده شهید، همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از آرمان ملت فلسطین سپری کرد به طوری که یکی از شخصیت‌های فلسطینی سردار سلیمانی را «شهید قدس» نامید.
احمد المذبوح، سفیر فلسطین در بلغارستان نیز ضمن تشکر و قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این سمینار و اهمیت آن برای ملت فلسیطن، از روز جهانی قدس به عنوان ابتکار ارزشمند امام خمینی (ره) نام برد که به منظور یادآوری درد و رنج ملت فلسطین و حمایت برای آزادی از چنگال اشغال استعماری رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.
وی گفت: از لحظه‌ای که امام خمینی (ره) این موضوع را بیان کرد تا این لحظه، دولت‌های اشغالگر یکی پس از دیگری میلیارد‌ها دلار برای یهودی سازی بیت المقدس و محو کردن چهره اسلامی و مسیحی آن، هزینه کردند و امروز در روز جهانی قدس، نسبت به خطرات ناشی از تداوم تخریب خانه‌های فلسطینیان، استعمار اسرائیلی - یهودی، تلاش اسرائیل برای تجزیه زمانی و مکانی مسجد الاقصی، تحقق سیاست اخراج فلسطینیان در برابر سیاست جذب یهودیان و ایجاد شهرک‌های غیرقانونی، اخراج فعالان و شخصیت‌های سرشناس جوامع اسلامی و مسیحی و وطن پرستان، تخریب قبرستان‌های تاریخی و تلاش دائمی برای تغییر چهره شهر قدیمی و تخلیه آن از شهروندان قدیمی و اصیل بیت المقدس، با هدف اجرای سیاست اشغال به منظور یهودی سازی بیت المقدس، هشدار می‌دهیم.
محمد محمد، کاردار سفارت سوریه در بلغارستان نیز ضمن تشکر و قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری چنین سمیناری به تبیین اهمیت آرمان فلسطین به عنوان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی سوریه پرداخت.
وی بیان کرد: سوریه همواره با موضعگیری اصولی خود برای حمایت از مردم فلسطین سرسخت بوده و مدافع هویت عربی قدس و برقراری کشور مستقل در سرتاسر قلمرو فلسطین به پایتخت تاریخی قدس شریف بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری سمینار بلغارستان جمهوری اسلامی ایران ایران در بلغارستان روز جهانی قدس امام خمینی قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دنیا به حقایت ایران ‌در دفاع از فلسطین پی برد‌

رئیس جمهور گفت: همه امت اسلام به حقانیت ایران اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با اسرائیل پی برده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در اجتماع پرشور مردم شاهرود با بیان اینکه بسیار خرسندم امروز در جمع شما مردم شاهرود حضور پیدا کردم، ا‌ظهار داشت: مردم این دیار در تاریخ آنچه دارند افتخار است و دلداده امام رضا (ع) هستند.

وی با اشاره به ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم مردمان این دیار افزود: مردم شاهرود پس از انقلاب نیز در برابر دشمنان قاططعانه ایستادند و در دفاع مقدس جانانه از وطن دفاع کردند و در دفاع حرم نیز مدافعان این استان خوش درخشیدند.

رئیسی با اشاره به فرهیختگان و نام‌آوران منطقه استان سمنان به ویژه شاهرود تصریح کرد: امروز به فرموده رهبر انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها، به دلیل مواضع به حق نظام و اهدافش بلندش و ایستادگی مردم ایران اسلامی در برابر استبداد و استکبار جهانی، در موضع برتر و رو به جلو قرار داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه امت اسلام به حقایت ایران اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با اسرائیل پی برده‌اند، اضافه کرد:

دیگر خبرها

  • رئیسی: دنیا به حقایت ایران ‌در دفاع از فلسطین پی برد‌
  • برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • عضو جهاد اسلامی: حمله ایران سیاست اسرائیل را برهم زد
  • عملیات ایران ثابت کرد رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد
  • رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • اجاره سالن سمینار در سلام حرفه‌ای + مشاوره رایگان