Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:41:51 GMT

لایروبی رودخانه محدوده شهری بر عهده وزارت نیرو است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۶۳۶

لایروبی رودخانه محدوده شهری بر عهده وزارت نیرو است

مرتضی فراشی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: به استناد مواد ۱ و ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه ها جزء مشترکات بوده و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی می باشد و قانون مذکور متکی بر اصل ۴۵ قانون اساسی بوده و به صراحت رودخانه ها را از مصادیق انفال و ثروت های عمومی محسوب کرده است.

وی افزود: به لحاظ برتری قانون اساسی نسبت به قانون شهرداری و تاخر قانون توزیع عادلانه آب نسبت به قانون شهرداری‌ها، شهرداری‌ها نسبت به رودخانه ها فاقد اختیار قانونی بوده و عملا تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها در این‌خصوص نسخ ضمنی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراشی اضافه کرد: که اداره کل حقوقی قوه قضائیه طی نظریه های شماره ۴۳۹۳/۷مورخ ۶۶/۱۰/۵و ۷/۴۳۹۳ ۶۰/۱۰/۵ و ۷/۶۳۲۳مورخ ۷۹/۶/۲۸ نیز از این عقیده پیروی کرده است.

وی گفت: از طرفی در بند ( خ ) ماده ۱ آئین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها مصوب ۷۹/۸/۱۱ عملیات لایروبی و بهره برداری از رودخانه ها با هدف حفاظت کیفی آب بوسیله وزارت نیرو تعیین گردید.

وی اضافه کرد: بر همین اساس موضوع لایروبی رودخانه ها در برنامه اجرایی وزارت نیرو در سالهای

اجرایی برنامه ششم توسعه نیز لحاظ شد که سالانه اعتبارات لازم جهت لایروبی رودخانه ها به وزارت نیرو تخصیص می یابد.

مشاور شهردار خرم‌آباد ادامه داد: از طرفی وزیر محترم نیرو طی نامه های مستند به تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب شرکت منابع آب ایران را مکلف به حفاظت از اراضی بستر و حریم رودخانه ها و اجرای برنامه های طرح های بازگشایی مسیر رودخانه ها و مسیل ها و آزاد سازی حرایم نموده است.

فراشی بیان کرد: لایروبی رودخانه ها و احداث دیواره و آزاد سازی حرایم آن از وظایف وزارت نیرو می باشد و وقتی وزارت نیرو آب‌ بها دریافت می نماید جبران خسارت نیز به عهده وی می باشد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای شهرداری خرم آباد لرستان وزارت نیرو سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای شهرداری خرم آباد لرستان وزارت نیرو سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شرکت آب منطقه ای شهرداری خرم آباد لرستان وزارت نیرو سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور لایروبی رودخانه وزارت نیرو شهرداری ها رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت خدمات لایروبی صبا سازمان آب و برق خوزستان گفت: با هدف رسوب زدایی و پاکسازی رودخانه کارون بخش دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت.

عادل سواری افزود: در اجرای این طرح   رودخانه کارون بزرگ اهواز حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی لایروبی و رسوب زدایی شد.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی رودخانه کارون توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ جهاد بهمنشیر ۲ انجام شد.

رودخانه کارون دارای ۹۵۰ کیلومتر می‌باشد که در مسیر خود از شهر اهواز عبور می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟