Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان کرمان با اشاره به درخواست اولیای دانش‌آموزان مبنی بر اینکه دانش‌آموزان پایه نهم امتحانات‌شان مجازی برگزار شود به‌ویژه دانش‌آموزان جنوب که بیشتر در معرض گردش ویروس قراردارند، ستاد موافقت کرد بنابراین اداره کل آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را در این زمینه باید فراهم کند و با وزارت آموزش و پرورش هماهنگی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری با گرامیداشت سوم خرداد و تبریک عید فطر به مصوبات ستاد کرونا اشاره و اظهار داشت: در خصوص موزه‌ها و اماکن تاریخی مقرر شد بعد از عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بازگشایی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در خصوص محدودیت کارکنان اداری که به‌صورت یک سوم و دوسوم در محل کار حضور داشتند، از دهم خرداد همه کارکنان باید در محیط کار باشند؛ به استثنای کسانی که علامت مثبت ویروس و یا به ‌دلیل بیماری زمینه‌ای با تشخصیص مراجع ذیصلاح، نمی‌توانند در محیط کارشان شرکت کنند.

بصیری بیان داشت: تالارها و سالن‌ها هم مشروط به رعایت پروتکل‌هایی که اعلام می‌شود،  می‌توانند فعالیت کنند البته فقط برای سرو و تهیه غذا آزادند اما برای برنامه‌ها و مراسم‌های دیگر مجاز نیستند.

وی با اشاره به درخواست اولیای دانش‌آموزان مبنی بر اینکه دانش‌آموزان پایه نهم امتحانات‌شان مجازی برگزار شود به‌ویژه دانش‌آموزان جنوب که بیشتر در معرض گردش ویروس قراردارند، ستاد موافقت کرد بنابراین اداره کل آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را در این زمینه باید فراهم کند و با وزارت آموزش و پرورش هماهنگی صورت گیرد.

بصیری از درخواست اتحادیه بازی‌های رایانه‌ای که تقاضای بازگشایی داشتند، یاد کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته موافقت علوم پزشکی کامل اعلام نشده و قرار است کمیته‌ای مجددا این موضوع را بررسی کنند و اگر رسما به ستاد کرونا اعلام کرد، با فعالیت این صنف موافقت می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در خصوص دستفروش‌ها چون کنترلی وجود ندارد امکان راه‌اندازی فعالیت‌شان وجود ندارد چراکه این نوع فعالیت‌ها  ایجاد تجمع می‌کنند.

بصیری خاطرنشان کرد: استان کرمان تا به‌حال به‌خوبی کنترل شده از این به بعد هم کنترل خواهد شد؛ اما قطعا صنوفی آسیب می‌بینند که باید برای آنها فکری کرد.

انتهای پیام/80016/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد کرونا موزه پایه نهم کرمان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان