Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهرچیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه تمدنی چند ده هزار ساله ایران اظهار داشت: کشور ما، یکی از سه تمدن اصلی بشر و طبق روایت تاریخ و بررسی‌های باستان شناسی قدیمی ترین تمدن جهان و نقطه عطف ارتباط تمدن شرق به تمدن غرب است.

وی افزود: یکی از مزیت‌های پایدار ایران در طول تاریخ صنایع دستی استراتژیک (لوازم زندگی) و صدور به شرق دور و اروپا و کشورهای شمالی و جنوبی هم مرز با آب‌های آزاد و اقیانوس بوده است؛ و بدین سبب در هزاران سال گذشته، هرچند به دلیل شناخته شده بودن در جهان (که در هزاره سوم آن را برند منطقه‌ای می‌نامند) مورد هجمه‌های بسیار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وضعیت صنایع دستی استان اصفهان به ویژه پس از بحران کرونا تصریح کرد: سیاست‌های اشتباه در این حوزه و ویروس منحوس ضربه‌های مهلکی بر صنعت صنایع دستی وارد کرد.

بروکراسی عجیب و غریب اداری برای راه اندازی کارگاه‌های صنایع دستی

وی ادامه داد: انحصار در ارائه مواد اولیه و زیرساخت، بروکراسی عجیب و غریب اداری برای راه اندازی کارگاه، مالیات، بیمه، جریمه‌های نامتعارف سازمان‌ها، هزینه گزاف انرژی و غیره از آسیب‌های مهم بر پیکر صنایع دستی است و در نهایت هم در حوزه صادرات، بدون حمایت درست، با قوانین نامناسب گمرکی و عدم حمایت در بازار هدف و وجود واسطه گران را می‌توان از علل کمبود رونق در صنایع دستی برشمرد.

مهرچیان بیان داشت: به راستی وقت آن رسیده است که دلالان این حوزه، دوره‌ای آموزشی در موضوع راهکارهای برون رفت و رفع موانع تولید و فروش را برای سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی (اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک) بگذارند و گره از کار صنعتگر ما بگشایند.

راه اندازی میز ملی صادرات صنایع دستی ضروری است

وی با ابراز امیدواری از غلبه بر ویروس کرونا گفت: شاید پس از غلبه بر ویروس منحوس امیدواریم بر ویروس‌های اقتصادی و موانع موجود در تولید، فروش داخلی و صادرات صنایع دستی فائق شویم و با راه اندازی میز ملی صادرات صنایع دستی بتوانیم بخشی از مسائل و موانع تولید و صادرات را در این حوزه حل کنیم.

کد خبر 4932311

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی دلالی اقتصادی میراث فرهنگی اصفهان شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد صنایع دستی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع دستی روستای قلعه بالا

دریافت 18 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روستای قلعه بالا در بخش بی ارجمند شاهرود در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شاهرود قرار دارد. در این فیلم، بخشی از صنایع دستی این روستا را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6080372

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان