Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:29:59 GMT

فتح خرمشهر؛ نشانه اقتدار جمهوری اسلامی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۱۳۴۳

فتح خرمشهر؛ نشانه اقتدار جمهوری اسلامی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس قدرت جمهوری اسلامی در مقابل دشمن بعثی و حامیانش را نشان داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز شنبه سوم خردادماه در سیزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران که به صورت مجازی و همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تقوا و ایمان دو عنصر هستند که هر ملت، گروه و دسته ای مزین به آن ها شد دو عامل موفقیت هستند که قله های افتخار را رقم می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که رژیم بعثی کشور را مورد حمله قرار داد و خرمشهر را در آبان ۵۹ به اشغال درآورد، رزمندگان با صبر و ایمان بالای خودشان پس از ۱۹ ماه در مرحله چهارم عملیات بیت المقدس موفق به آزادسازی خرمشهر شدند.

شاهرخی افزود: فتح خرمشهر یک مقطعی حساس در جنگ و یکی از روزهای زیبای انقلاب و جنگ بود. نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پیامد چنین مقاومت و پیروزی این شد که رزمندگان اسلام وارد مسجد جامع خرمشهر شدند و پرچم جمهوری را بر افراشتند و شکر و سپاس خدا را به جا آوردند و امام آن جمله معروف را که خرمشهر را خدا آزاد کرد، بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه این فتح قدرت جمهوری اسلامی در مقابل دشمن بعثی و حامیانش را نشان داد، افزود: فتح خرمشهر ماشین جنگی دشمن را از کار انداخت و قریب به ۱۶ هزار نفر تلفات و ۱۹ هزار نفر از دشمن بعثی را اسیر کرد و غنایم زیادی را نصیب نظام اسلامی کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه پیامدهای فتح خرمشهر فراوان است، عنوان کرد: لازم است اتاقی برای این کار و بازگویی خاطرات جنگ و رزم دلاورمردان سپاه پاسداران لرستان با همکاری بنیاد شهید، سپاه لرستان، نیروی انتظامی، لشگر ۸۴، استانداری و انجمن های مردمی برای این کار فراهم شود و روزهای معینی این خاطرات رزم ها و دلاورمردی ها برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه حضرت ابوالفضل و لشکر ۸۴ در جنگ نقش خوبی ایفا کردند، بیان کرد: کافی است ما این ایفای نقش ها را در محلی گردآوری کنیم که در این مکان ها بازگویی شود و نسل ما این جهان و ایثار را از زبان آن ها بشنود و اهل قلم و هنر آنها را به قلم بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماینده ولی فقیه در لرستان فتح خرمشهر فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

کد خبر 6063387 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد