Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ساموئل مونکادا» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد در صفحه توئیتر خود از سایه تهدید نظامی آمریکا بر سر نفتکش های ایرانی خبر داد و  تصویری از نامه هشدار امیز خود به شورای امنیت سازمان ملل را در صفحه توئیترش به اشتراک گذاشت.

در این نامه آمده است کرد: دولت ونزوئلا از خطر حمله قریب الوقوع نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به کشتی های ایرانی حامل سوخت به این سازمان هشدار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مونکادا در این نامه تصریح کرد: تحریم های یکجانبه دولت دونالد ترامپ مانع دست یابی ونزوئلا به مواد مصرفی اولیه به منظور پالایش نفت خام و تبدیل ان به سوخت است؛ به علاوه مقام های آمریکایی بارها بر اعمال فشار به شرکت ها با هدف قطع تامین منابع سوخت ونزوئلا اعتراف کرده اند.

مونکادا همچنین با اشاره به «فشار حداکثری» ایالات متحده امریکا علیه ونزوئلا و تحریم های فراوان واشنگتن علیه ایران اعلام کرد: اقدامات آمریکا نمونه بارز نقض حقوق بین الملل و مداخله در حاکمیت سایر دولت های مستقل است.  

مونکادا در این نامه از سازمان ملل خواست تا با اتخاذ تدابیر ضروری، موجب پایان بخشیدن به «سیاست های خصمانه و جنایتکارانه» دولت ترامپ در سریعترین زمان ممکن شود تا صلح، امنیت و ثبات جای تنش آفرینی های آمریکا را در منطقه بگیرد.

طبق تازه ترین نقشه دریایی منتشر شده، کشتی های نفتکش ایرانی حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا کمتر از ۱۰ ساعت آینده(اوایل بامداد یکشنبه به وقت تهران) به حریم آبی این کشور خواهند رسید.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در تماس تلفنی امیر قطر، با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی ها در منطقه دریای کارائیب، هشدار داد: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی ها دچار مشکل شوند  متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود افزود: ما همواره  حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.  

برچسب‌ها سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا ونزوئلا سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا ونزوئلا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

کد خبر 840950 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا فیلیپین

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور