Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: در دهه سوم اردیبهشت ماه میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان ویروس کرونا در ایران از ۱.۴ درصد به ۱.۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد جواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، گفت: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگرکووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می‌دهد که میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان ویروس کووید-۱۹ در دنیا از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۶۵ درصد در دهه دوم اردیبهشت به ۱.۷۸ درصد در دهه سوم اردیبهشت (۲۱ الی ۳۰ اردیبهشت) کاهش یافته است این در حالی است که در کشور میزان رشد متوسط روزانه در همین بازه زمانی از ۱.۴ درصد به ۱.۴۸ درصد افزایش یافته است.

دهقانی اظهارکرد: متوسط نرخ رشد روزانه بیماری در کشور در دهه دوم فروردین ماه ۵.۳۷ درصد بود که در دهه سوم همین ماه به ۲.۴۵ و دردهه اول اردیبهشت به حداقل میزان خود در طول ۳ ماه گذشته یعنی ۱.۳۲ درصد کاهش یافته بود. متاسفانه این میزان متوسط رشد روزانه در دهه دوم اردیبهشت به ۱.۴ افزایش و در دهه سوم مجدداً به ۱.۴۸ درصد افزایش یافت و این در حالی است که روند رشد متوسط روزانه سایر کشور‌ها در همین بازه زمانی کاهشی بوده است. با توجه به اینکه روند رشد متوسط روزانه دنیا و نیز سایر کشور‌ها در طول یک ماه گذشته به طور مستمر کاهشی بوده است ادامه این روند برای کشور نگران کننده است.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، جهت تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته‌های جدید علمی در مورد ویروس کووید -۱۹ و کمک به پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سلامت و عموم مردم و نیز پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه نماگرکووید -۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) را از ابتدای بروز بیماری راه اندازی کرده است. اطلاعات این پایگاه شامل جدیدترین مقالات علمی تمام متن منتشرشده و پیش چاپ و نیز آمار مربوط به وضعیت انتشار بیماری بر اساس نقشه جهانی از وضعیت همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ بوده و با جستجو در آن تازه‌ترین آمار مبتلایان، مرگ و میر، درمان‌شدگان و همچنین نسبت‌های ابتلا به جمعیت به تفکیک هر کشور و مقایسه بر اساس نمودار زمانی-مکانی قابل مشاهده است. آدرس وبگاه این سامانه https://maps.isc.gov.ir/covid۱۹/)) بوده که از طریق وبگاه اصلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) https://www.isc.gov.ir)) در دسترس می‌باشد. این سامانه همچنین به درخواست سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عضو دی هشت (D۸) برای بهره برداری کشور‌های عضو، در ماه گذشته با حضور نمایندگان کشور‌های عضو این سازمان به دعوت مرکز بهداشت و حمایت اجتماعی سازمان D۸ (D۸-HSP) و نیز مرکز بهداشت جهانی (Chatham House) لندن به صورت ویدیو کنفرانس رونمایی و در وبگاه آن سازمان به آدرس (http://developing۸.org/) قرار گرفت.

سرپرست ISC ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۸۰۰۹ مدرک از آخرین یافته‌های علمی در خصوص ویروس کووید -۱۹ در قالب مقاله تمام متن چاپ شده و پیش چاپ در این سامانه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد و البته این اطلاعات به طور روزانه به روز رسانی می‌شود. از این تعداد پژوهش، کشور‌های آمریکا، چین و انگلیس به ترتیب با ۲۸۱۲، ۲۴۰۶و ۱۲۲۴ مقاله بیشترین مشارکت علمی را در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا در این حوزه داشته اند. سایر کشور‌ها از جمله ایتالیا (۱۱۷۹ مدرک)، فرانسه (۴۴۷ مدرک)، کانادا (۴۳۹ مدرک)، هند (۴۱۷ مدرک)، آلمان (۴۱۲ مدرک) و استرالیا (۳۳۵ مدرک) به ترتیب در جایگاه‌های چهارم الی نهم قرار دارند. ضمناً کشور ایران با ۲۸۳ مقاله جایگاه دهم دنیا را در پژوهش و تحقیق و یافته‌های جدید در خصوص ویروس کووید -۱۹ دارد.

دهقانی تصریح کرد: در این سامانه همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های صادر شده توسط سازمان‌های معتبر دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حوزه بهداشت، سلامت و مقابله با شیوع بیماری کووید – ۱۹ قرار دارد که می‌تواند مورد استفاده عموم قرار گیرد. نتایج و آمار در سامانه کووید -۱۹ به همراه تحلیل مربوط به کشور‌های مطرح دنیا، متوسط نرخ رشد روزانه در بازه‌های زمانی مختلف، درصد بهبود یافته‌ها و نیز درصد فوت شده‌ها در جداولی نشان داده شده است.

لازم به ذکر است؛ علاقه‌مندان برای دسترسی به این جداول اینجا کلیک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیماری کرونا پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رشد متوسط روزانه سایر کشور ها ۱ ۴۸ درصد ویروس کووید دهه سوم یافته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال شمع روزانه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال شمع روزانه از جمله فال‌های پرطرفداری است که افراد مختلف در زمینه پیش‌بینی امور و انجام کار‌های روزانه به آن رجوع می‌کنند. این نوع فال از طریق اشکالی که اشک‌های شمع در آب ایجاد می‌کند، تعبیر می‌شود. 

به گزارش «زی‌سان»، در ارتباط با فلسفه (چیستی) فال شمع باید توجه داشت که سوختن شمع به عنوان رخدادی در نظر گرفته می‌شود که در آن چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک را با خود دارد. موم شمع عنصر خاک، شعله شمع عنصر آتش، دود عنصر باد و مومی که ذوب می‌شود عنصر آب است.

گفته می‌شود که شمع نماد یک خلقت کامل است که چهار عنصر اصلی را در کنار یکدیگر دارد و زمانی که این عناصر در کنار یکدیگر باشند، دعا برآورده و حاجت روا می‌شود. شاید همین باور موجب شده در مراسم عرفانی، مکان‌های مقدس، مراسم تولد و حتی عزاداری‌ها شمع را روشن کنند. غالبان در لحظه برافروختن شمع باید فرد حاجت، دعا یا آرزویی داشته باشد و بعد آن را خاموش کند. گفته می‌شود زمانی که شمع در حال سوختن است، دعا کردن شما به پرودگار متصل‌تر شده و استجابت دعا را بالا می‌برد. 

در فال شمع رنگ نور شمع، نحوه سوختن شمع و ذوب شدن آن اهمیت دارد. با این مقدمات آن‌چه در ادامه خواهد آمد فال شمع امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت برای متولدین ماه‌های مختلف است.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین فروردین

توکل به خداوند را در دشواری‌ها و سختی‌ها هرگز از دست ندهید. مطمین باشید گره بسته شما گشوده خواهد شد. / رسیدن به سرمایه‌ای بزرگ که باید آن را برای انجام کار یا هدف مورد نظر بکار ببرید.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

خبر و پیغامی به شما می‌رسد که متعلق به شخص پیام آور است و شما نیز از شنیدن خبری که به او رسیده خوشحال می‌شوید. / یک تلفن یا پیغام یا نامه بسیار خوشحال کننده از شخصی که به او علاقه مندید خواهید داشت و بسیار شاد می‌شوید. 

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

از جانب یک شخص مقام دار و که دارای موقعیت اجتماعی ویژه‌ای است در حق شما ارفاق بزرگی خواهد شد / نگران تندرستی و سلامتی خود نباشید، هیچ بیماری خطرناکی شما را تهدید نخواهد کرد. 

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

شادی زندگی، هیجان و احساسات فراوان و با شکوه برای شماست. بهترین کارت برای هر نیت که دارید صد درصد به تحقق نزدیک خواهد گشت.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

 از عشق خود پیروزی و موفقیت و شادی نصیبتان خواهد شد / با شخص نزدیک یا یکی از بستگان خود مواجه خواهید شد که مشکل کوچک و غم و اندوهی دارد که با مشورت کردن با شما گره از کارش باز خواهد شد و مشکلش به زودی بر طرف خواهد شد. 

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

شادی زندگی، هیجان و احساسات فراوان و با شکوه برای شماست. بهترین کارت برای هر نیت که دارید صد درصد به تحقق نزدیک خواهد گشت / خوشحالی و هیجان فوق العاده از موضوعی که شما را غافلگیر خواهد کرد.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مهر

امیدواری شما نسبت به زندگی خود و مسایل اطرافتان بیشتر خواهد شد / شما شخص بسیار حساسی هستید و از قلب پاکی برخوردارید. 

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

شخصی در حق شما بدی و شرارتی خواهد کرد. اما شما او را مورد عفو و بزرگواری خود قرار خواهید داد / گرما و صمیمیت میان افراد و اعضای خانواده تان بیشتر از گذشته خواهد شد.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

به ارتباطی بسیار خوشایند و دوستانه با شخصی که دارای موقعیت ویژه ای از نظر اجتماعی و شغلی است دست خواهید یافت.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

شما در صحبت و گفتگویی خواهید درخشید. در یک مصاحبه اداری -شغلی، موفقیت ازان شما خواهد شد / شما در زندگی فردی و اجتماعی خود در مسیر روشنی قرار خواهید گرفت.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

به یک سفر سیاحتی یا زیارتی و یا یک سفر توریستی به خارج از کشور خواهید رفت / در مورد مساله‌ای که احساس نا امیدی و خستگی روحی می‌کنید، نگران نباشد، زیرا در حال برطرف شدن است.

فال شمع ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

 اقبال شما هرچه در زندگی جلو‌تر می‌روید بلند‌تر و به روشنی بیشتری دست یافته و خوشبخت‌تر خواهید بود / راه دوری را برای انجام یا رسیدن به هدف باید طی کنید. در تعطیلات به یک سفر خواهید رفت. 

tags # فال شمع ، فال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • فال شمع روزانه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • فال شمع روزانه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳