Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@10:51:38 GMT

آمریکای جنوبی کانون جدید شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۱۵۵۸

مایک رایان، مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت با اشاره به رشد سریع شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی اعلام کرد نگرانی برای  بسیاری از این کشورها وجود دارد اما برزیل به وضوح بیشترین آسیب ناشی از این وضعیت وخیم شیوع را در آمریکای جنوبی متحمل شده است.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که شمار قربانیان کروناویروس در برزیل روز پنج‌شنبه پس از ثبت رکوردی جدید در شمار قربانیان طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲۰ هزار نفر فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش ۱۱۸۸ نفره‌ی شمار قربانیان تنها در یک روز که بیشترین میزان افزایش در این کشور محسوب می‌شود،‌ شمار کل قربانیان کرونا در برزیل به ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

در حال حاضر برزیل با ۳۳۲ هزار و ۳۸۲ مبتلا پس از ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم کشورهای درگیر کرونا قرار گرفته است اما کارشناسان می‌گویند عدم انجام تست کرونا به طور گسترده به این معنی است که آمار واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.

منحنی ابتلا و مرگ و میر این کشور با جمعیت ۲۱۰ میلیون نفری به شدت در حال افزایش بوده و با دو برابر شدن شمار قربانیان تنها در ۱۱ روز اکنون در رتبه ششم از نظر شمار قربانیان جهان قرار گرفته است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیشتر موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در برزیل مربوط به منطقه سائوپائولو است. البته ایالت آمازوناس با حدود ۴۹۰ مورد ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشترین درصد ابتلا نسبت به جمعیت را در برزیل به خود اختصاص داده است.

رئیس جمهوری برزیل وزارت بهداشت این کشور را برای استفاده از داروهای ضد مالاریا کلروکین و هیدروکسی کلروکین را برای معالجه حتی موارد خفیف کووید-۱۹ تحت فشار قرار داده است، این در حالی است که طبق تاکیدات سازمان جهانی بهداشت هیچ شواهدی مبنی بر اثربخشی این داروها برای درمان یا حتی پیشگیری از کرونا وجود ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد معدودی از کارآزمایی‌های بالینی با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی برای تایید یا رد اثربخشی این دو دارو برای درمان کرونا هستند حدود ۳۰۰۰ بیمار در ۳۲۰ بیمارستان در ۱۷ کشور جهان در این آزمایش‌ها شرکت دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد برزیل ایالات متحده آمریکا مرگ جهان ابتلا به بیماری وزارت بهداشت مالاریا درمان دارو بیمارستان ابتلا به بیماری برزیل دارو رشد مالاریا سازمان جهانی بهداشت شمار قربانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ باهدف ارائه طرح‌های کاربردی و برگزیده خاتمه یافته فصل زمستان در شورای پژوهشی دانشگاه، نشست فصلی ترجمان دانش با حضور محققان و اعضای هیات علمی در سالن جلسه‌های معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه برگزار شد.


طراحی و ساخت جلیقه کاهنده استرس حرارتی در حین کار، بررسی تاثیر همزمان همه گیری کرونا و آلاینده‌های هوا بر بیماری‌های تنفسی و قلبی، اثر ان-استیل سیستئین بر وضعیت متابولیک، نیتریک اکساید، بیومارکر‌های استرس اکسیداتیو، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و بررسی دانش، نگرش، و عملکرد نسبت به کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹) در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شهرستان ایذه، عناوین طرح‌های ارائه شده در این نشست بود.


دکتر آرش سلحشوری، استادیار آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دکتر سیداحمد حسینی، استاد بیوشیمی بالینی، دکتر بهزاد فولادی دهقی، استاد مهندسی بهداشت حرفه‌ای و دکتر محمدجواد محمدی، استادیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ارائه دهندگان این طرح‌های تحقیقاتی بودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • افزایش شمار قربانیان چاقوکشی در سیدنی
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه در صدونودمین روز نبرد
  • شمار قربانیان حادثه تیراندازی روستای قم‌قلعه مهاباد به ۴ نفر رسید
  • شمار قربانیان حادثه تیراندازی روستای قم قلعه مهاباد به ۴ نفر رسید