Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فربد تندنویس دانش آموخته دکتری رشته مهندسی پزشکی در خصوص پروژه خود تحت عنوان "ساخت و مشخصه یابی داربست نانو ساختار پلی یورتان ژلاتین نانولوله‌های کربنی برای کاربرد در مهندسی بافت عروق" گفت: طی این پروژه توانستیم جایگزین رگ را طراحی کنیم که شبیه ساختار عروق شریانی بدن است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به خاطر مشکلات پلاک های چربی یا اشکال در عروق خون‌رسان نیاز به رگ مصنوعی دارند، بیان کرد: این رگ باید به  آن محل پیوند داده شود که اکنون برای اینکار از رگهای مصنوعی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و توانستیم این رگ‌ها را در مقیاس نانو به صورت طبیعی مشابه با خود رگ طبیعی بدن  طراحی کنیم.

تندنویس افزود: فرق این رگ با رگ‌های مصنوعی این است  که همبستگی با بافت اطراف را دارد  و مانع از لخته شدن خون  به سبب داشتن سلول‌های اندوتلیال در بدن افراد می‌شود.

تندنویس با بیان اینکه تاکنون رگ‌های مصنوعی توسط محققان داخلی و خارجی ساخته شده، گفت: این رگ‌های مصنوعی شباهتی با بدن ندارند و مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌اورند. اما این رگ‌ها که طراحی کردیم و در مقیاس ازمایشی ساختیم در خرگوش مورد ازمایش قرار گرفته و نتایج خوبی هم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت این رگ از فناوری زیستی و فناوری نانو بهره بردیم خاطر نشان کرد: هر چه به سمت بیولوژیک بودن رگ برویم بهتر است زیرا بیشتر شبیه بدن می شود.

این دانش آموخته دکتری رشته مهندسی پزشکی افزود: این نمونه ها برای جایگزینی عروق با خطر کمتر هستند (هر چه قطر رگ کوچکتر می شود جایگزن عروقی با خطرات بیشتری در کارکردهای دراز مدت روبرو می شود).

این طرح به راهنمایی دکتر حمید کشوری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرایی شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات فناوری قطر عضو هیئت علمی دانشگاه عضو هیئت علمی دانشگاه فناوری قطر مشکلات امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران

وزیر ارشاد در رابطه با ساخت مجموعه آسمانه هنر ایران گفت: جایزه‌ای که برای نفر برتر طراحی مجموعه آسمانه هنر ایران در نظر گرفته‌ایم ۴ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در اولین جلسه شورای معماری در رابطه با طراحی و ساخت مجموعه آسمانه هنر ایران که توان برگزاری همزمان ۵ جشنواره بین‌المللی در آینده را فراهم خواهد کرد، گفت: جایزه بزرگی را برای طراحی این پردیس معظم درنظر گرفتیم که نام آن «آسمانه هنر ایران» است؛ که در برآورد‌های اولیه توان برگزاری همزمان ۵ جشنواره بین‌المللی در آن  پیش‌بینی شده است. جایزه‌ای که برای نفر برتر طراحی مجموعه آسمانه هنر ایران در نظر گرفته‌ایم که مبلغ ۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: این اقدام را گام بزرگی برای ارتقای فرهنگ و هنر و معماری در کشور می‌دانیم و همزمانی سند معماری ایرانی و اسلامی و ایجاد ساختار هنر معماری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و آغاز طراحی و ساخت مجموعه هنری آسمانه هنر ایران را به فال نیک می‌گیریم. برای ساخت این مجموعه پس از بررسی‌های لازم، زمینی در حدود ۱۰ هزار متر حوالی بلوار کشاورز در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران
  • پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند
  • مدل جدید هوش مصنوعی رفتار انسان را با دقت عجیبی پیش‌بینی می‌کند