Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم کاراکاس در سازمان ملل اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان را درباره قصد احتمالی آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه نفتکش‌های ایرانی که عازم ونزوئلا هستند، آگاه کرده است.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ساموئل مونکادا»، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل درباره تهدید واشنگتن علیه نفتکش‌های ایرانی که به سمت این کشور آمریکای جنوبی می‌روند، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او روز جمعه در توییتی، اعلام کرد ونزوئلا شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل آن، «آنتونیو گوترش» را درباره «تهدید استفاده قریب‌الوقوع نیروهای نظامی آمریکا علیه کشتی‌های ایرانی که حامل بنزین به سمت ونزوئلا هستند»، آگاه کرده است.

در توییتی دیگر، مونکادا تاکید کرد که حمله مسلحانه علیه تانکرهایی که در حال انجام تجارت آزاد بین کشورهای مستقل هستند، تجاوز است. وی افزود محاصره دریایی با توجه به این واقعیت که هدف آن محروم کردن یک ملت از ابزار حیاتی امرار معاش است، ارتکاب جرم به قصد نابودی آنهاست.

صحبت‌های این مقام ونزوئلایی بعد از آن منتشر شد که روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه گزارش داد دولت ترامپ تحریم‌های جدید و سایر اقدامات قانونی را برای مختل کردن صادرات نفتی ایران به ونزوئلا در نظر دارد. آمریکا مدعی است ایران با انجام چنین اقداماتی به دنبال نفوذ در آمریکای لاتین است.

پیش از آن «عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران هشدار داده بود که هر اقدام نابخردانه آمریکا علیه تانکرهای حامل انرژی ایران، برای واشنگتن عواقبی در پی خواهد داشت.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز روز  سه شنبه در رشته توئیتی در خصوص برخی اخبار مبنی بر قصد دولت آمریکا برای ایجاد مزاحمت در مسیر نفتکش‌های ایرانی نوشت: «نفتکش‌های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل مبادله تجارت آزاد و نیز تجارت قانونی و مشروع ایران با ونزوئلا در حال حرکت به سمت این کشور هستند.»

جلالی تصریح کرد: «هرگونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد این کشتی ها از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله تحمیل قوانین ملی یک کشور به سایر کشورها و مغایر با اصول توافق شده بین‌المللی، نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آبهای آزاد و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است.»

اسپوتنیک نوشت به باور ایران، آمریکا می‌کوشد اقتصاد ونزوئلا را ویران کند و به دنبال براندازی دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور قانونی این کشور است و اتهاماتی که علیه تهران در رابطه با ونزوئلا مطرح می‌کند، تنها بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه دو کشور است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل ونزوئلا آمریکا نفتکش های ایرانی اقدام نظامی نفتکش های ایرانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم

به گزارش همشهری آنلاین محمد دهقان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

کد خبر 840857 برچسب‌ها خبر ویژه کویت ایران و کویت

دیگر خبرها

  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم