Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خاکپور روز شنبه در جلسه کمیته اطفاء حریق شهرستان با اشاره به بارندگی های سال زاراعی جاری اظهار داشت: شدت بارندگی ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می دهد.

وی اعلام کرد: با توجه به گستردگی وپراکندگی عرصه های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نمی باشد و مسئولین استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسائط نقلیه موتوری و چه امکانات اطفاء حریق اهتمام لازم را به کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به ارائه راه کاری های برای مقابله با آتش سوزی اشاره و بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیروهای محل  ،استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، امحای پوشش گیاهی کنار جاده ها، تقویت نیروهای دیده بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهمترین راهکارهای مقابله با حریق می باشد.

فرماندار هریس با اشاره به نقش منابع طبیعی، جنگلها و مراتع در خصوص جلوگیری از سیل و خشکسالی و همچنین تلطیف هوا اظهار داشت: در صورت کوتاهی در حفظ محیط زیست شاهد خسارات جبران ناپذیری بر حیات بشری خواهیم بود و فرمانداری هریس بر اعمال قانون و معرفی متخلفین به مراجع مسوول در جهت حفظ و صیانت از اراضی مرتعی و زراعی با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

خاکپور با بیان اینکه هزینه پیشگیری از احیا به صرفه تر می باشد، خاطرنشان کرد: مطابق قانون در زمان آتش سوزی کلیه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری و هماهنگی با فرمانداری و منابع طبیعی جهت اطفاء حریق می باشند .

وی از تمامی مدیران ادارات شهرستان خواست در مواقع بروز حریق در مراتع ، نیروهای انسانی و امکانات خودرویی و ماشین آلات مورد نیاز را در اختیار منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست قرار دهند.

خاکپور همچنین یکی از راهکارهای کاهش آتش سوزی را فرهنگ سازی دانست و از اداره آب و فاضلاب شهرستان خواست  در سریعترین زمان نسبت به نصب شیرهای آتش نشانی شهرداری های تابعه اقدام کند.

وی از ادارات شهرستان و دهیاری های تابعه خواست هرگونه آتش سوزی احتمالی را در سریعترین زمان از طریق تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و همچنین تلفن ۴۳۴۳۲۰۱۹ اطلاع دهند.

برچسب‌ها اطفای حریق هریس آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق هریس آذربایجان شرقی اطفای حریق هریس آذربایجان شرقی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی

مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر از اجرای برنامه آموزشی - عملیاتی مانور اطفا حریق مراتع در منطقه حفاظت شده کرایی خبر داد.

زمانپور گفت: وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مخرب‌ترین حوادثی است که آثار و پیامد‌های زیاد و گاهی جبران‌ناپذیری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، محیط‌زیستی و انسانی به دنبال دارد. از جمله این پیامد‌ها می‌توان به از بین رفتن بخشی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور، از بین رفتن حیات وحش و کاهش تنوع زیستی گیاهی و جانوری، آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین و تشدید فرسایش خاک اشاره کرد.

وی افزود: آموزش و آماده باش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست به صورت دوره‌ای و مستمر از طریق انجام مانور، تجهیز و به روز رسانی وسایل و تجهیزات آتش نشانی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه محیط بانان با همکاری نیرو‌های آتش نشانی و ... در شهرستان انجام می‌گیرد.

زمانپور بیان داشت: در راستای آموزش‌های میدانی هنرجویان رشته محیط بانی براساس استاندارد کنترل سوانح، برنامه آموزشی کار با وسایل خاموش کردن آتش، اقدامات امداد‌ی و اورژانسی در برخورد با فردی که دچار سوختگی شده است و... از جمله موارد آموزشی بود که در این برنامه ارائه گردید.

منطقه کرایی در سال ۱۳۷۶ به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۶ که طی مصوبه شماره ۲۸۸ شورای عالی محیط زیست مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۸۶ بعنوان منطقه حفاظت شده، معرفی و به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست گردید.

طرح پایلوت دیپلم محیط بانی در هنرستان کشاورزی شهید باهنر شوشتر در حال اجرا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی