Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز قیامت، زمانی است که آسمانْ شکافته می ‏شود و در هم می‏ پیچد و فرشتگان در صف‏ هایی، بیمناک از خدا و در برگیرنده بندگان و با مهربانی نازل می‏ گردند و تو موظّف می‏ شوی که از صراط، گذر کنی...

مشرق- لقمان حکیم در بخش‌هایی از سفارش‌های خود به فرزندش چنین فرموده است:


ای پسرم! روز قیامت، زمانی است که آسمانْ شکافته می ‏شود و در هم می‏ پیچد و فرشتگان ـ در صف‏ هایی ، بیمناک [از خدا] و در برگیرنده [ ی بندگان] و با مهربانی ـ نازل می‏ گردند و تو موظّف می‏ شوی که از صراط، گذر کنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هنگام، عملت را مشاهده می‏ کنی و ترازوها [ ی سنجش عمل] برپا می‏ گردند و دیوان‏ها گشوده می‏ شوند.

یا بُنَیَّ، إنَّهُ حینَ تَتَفَطَّرُ السَّماءُ و تُطوی، و تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ صُفوفاً خائِفینَ حافّینَ مُشفِقینَ، و تُکَلَّفُ أن تُجاوِزَ الصِّراطَ، وتُعایِنَ حینَئِذٍ عَمَلَکَ، وتوضَعُ المَوازینُ، و تُنشَرُ الدَّواوینُ.



ای پسرم! وای بر کسی که زور گوید و تکبّر ورزد! چگونه خود را بزرگ می‏ شمارد کسی که از گل آفریده شده و به گِل باز می ‏گردد، و نمی ‏داند به کجا خواهد رفت؟! یا به بهشت [می ‏رود]، که در این صورت، رستگار است؛ یا به جهنّم، که در این صورت، آشکارا زیان کرده و بدبخت شده است.



یا بُنَیَّ، وَیلٌ لِمَن تَجَبَّرَ وتَکَبَّرَ، کَیفَ یَتَعَظَّمُ مَن خُلِقَ مِن طینٍ، وإلی طینٍ یَعودُ، ثُمَّ لا یَدری إلی ماذا یَصیرُ إلَی الجَنَّةِ فَقَد فازَ، أو إلَی النّارِ فَقَد خَسِرَ خُسراناً مُبیناً و خابَ.



بحار الأنوار ، جلد 13 صفحه 429 و صفحه 431
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس ماه مبارک رمضان روز قیامت تفکر و تامل عمل صالح راه بهشت تکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین گزارش‌های تخصصی، فنی و تحلیلی دیوان محاسبات کشور پیش از مهلت مقرر تدوین و در اختیار مسؤولان و تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت.

این مجلدها شامل «گزارش تحلیل عملکرد منابع و مصارف عمومی»، «گزارش تحلیلی تخصیص اعتبارات مصارف عمومی دولت»، «گزارش سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای تکالیف قانونی» و «گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها» است.

کد خبر 6080673 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (30 فروردین)
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 فروردین)
  • عروسک خوک با صورت دمبله؛ هواداران بارسلونا در انتظار فیگوی دوم! / عکس
  • شهرک نشینان آواره به منازل خود باز نمی‌گردند
  • انتظار ستاره‌های یونایتد: زودتر تن‌هاخ را اخراج کنید