Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه فتح خرمشهر وحدت اقوام و مذاهب مختلف را به نمایش گذاشت، گفت: آنچه که رزمندگان اسلام را برای آزادی این شهر ترغیب می‌کرد، اولاً فرمان امام و دوم، نقطه اتصال آنها در خرمشهر بود

به گزارش جماران، سردار سید صادق حسینی  با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نماد وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشور است چرا که همه ایرانیان از اقوام و مذاهب مختلف در خلق این حماسه به یادماندنی دخیل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به جهانیان ثابت کردند که وحدت و انسجام آن‌ها روزبه روز در حال تقویت و گسترش است، افزود: استقامت مردم خرمشهر و رزمندگان با دست خالی یک سمبل و نشان از این بود که ملت ایران می‌توانند با ایمان راسخ و توکل بر خدا در مقابل دشمن ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: آنچه که رزمندگان اسلام را برای آزادی این شهر ترغیب می‌کرد، اولاً فرمان امام و دوم، نقطه اتصال آنها در خرمشهر بود. نقطه اتصالی که محل برنامه ریزی، پشتیبانی و گاهی پرکشیدن نیروهای انقلاب بود و نقش مهم و اثر بخش مسجد خرمشهر آن ‌چنان واضح و روشن بود که نیازی به تفسیر و بیان مجدد ندارد.

سردار حسینی گفت: تمام عناصر تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس یکجا همه در مسجد خرمشهر جمع شده است اگر مسجد خرمشهر نبود خبری از مقاومت چند روزه این شهر نبود و در همان روزهای نخست این شهر به اشغال دشمن در می‌آمد چرا که مسجدخرمشهر با پشتیبانی از رزمندگانی که از شهر دفاع می‌کردند پایگاهی برای دفاع بود و پس از آزادی خرمشهر نیز مسجد جامع این شهر نقطه امید رزمندگان در تصرف و پاکسازی آن از لوث وجود متجاوزان محسوب شده و اوج آزادی خرمشهر با حرکت رزمندگان عمل کننده در عملیات و حضور شورآفرین آن‌ها در این مسجد همرا با سردادن ندای الله اکبر به قله کمال و اوج پیروز مبدل شد. مسجد خرمشهر با عملیات بیت المقدس جاودانه شد و چه به راستی روزآزادی خرمشهر را روز مقاومت و پیروزی نام نهادند و چه نیکوتر که مسجد خرمشهر نماد این پیروزی قرارگرفته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: بعثی‌ها و صدام از خرمشهر به عنوان برگ برنده استفاده می‌کردند، بنابراین آزادسازی این شهر اهمیت خاصی داشت. هرچند که سه آزاد سازی قبلی همگی استراتژیک بودند، اما آزادسازی خرمشهر هم استراتژیک بود و هم از نظر افکار عمومی مردم اهمیت بالایی داشت.

وی افزود: یک خرداد ۱۳۶۱، با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) عملیات در مرحله چهارم از سرگرفته شد. پس از اعلام رمز عملیات و شروع آن آتش دشمن چنان سنگین بود که زمین و زمان می‌لرزید، در این شرایط رزمندگان ایرانی با مدد از خداوند عملیات را ادامه دادند، اما نه از راهی که دشمن انتظارش را می‌کشید. از طریق شلمچه به صورت گاز انبری نیروهای عراقی را در خرمشهر گرفتار کردیم.

سردار حسینی گفت: زمانی که عراق می‌خواست خرمشهر را بگیرد نیروهای عراقی ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر با مردم دست خالی خرمشهر جنگید تا توانست شهر را بگیرد، اما رزمندگان ایرانی با تجهیزات فقط ۳۸ ساعت زمان لازم داشتند تا دشمن بعثی را از خرمشهر بیرون برانند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان افزود: موفقیت در عملیات بیت المقدس دوست و دشمن را به تحسین وا داشت و امیدواری رزمندگان ایرانی به حفظ انقلاب و تمامیت ارضی را در جنگ به طور چشمگیری افزایش داد و پیروزی در این عملیات انگیزه رزمندگان را به مقاومت در برابر دشمن تا دندان مسلح که همه دنیا او را حمایت می‌کردند دو چندان کرد با پیروزی رزمندگان ایرانی دنیا شکست صدام در جنگ را پذیرفت و دشمن متجاوز ناچار به عقب نشینی شد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دوران دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس فتح خرمشهر آزادی خرمشهر سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان رزمندگان ایرانی اقوام و مذاهب مسجد خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی خانواده زندانیان استان کرمان + تصاویر

اهدای هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان و خانواده زندانیان استان کرمان به ارزش ریالی هر بسته دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین اهدای هزار و 500 بسته کمک معیشتی به نیازمندان و خانواده زندانیان استان کرمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان، شهباز حسن‌پور منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان در مسجد الزهرا(س) کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین با تبریک آغاز سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان خدا، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما در سند تحول و تعالی قوه قضائیه توانمندی خانواده‌های زندانیان است.

وی با بیان اینکه زمانی که سرپرست یک خانواده در زندان گرفتار می‌شود، خانواده زندانی آسیب می‌بیند، گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان در جهت‌های مختلف آموزشی، بهداشتی، رفاهی و معیشتی یکی از سیاست‌هایی است که در قوه قضائیه دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان متولی رسیدگی به امور خانواده‌های زندانیان است و در طول سال و به مناسبت‌های مختلف با کمک خیران کمک‌ها و بسته‌های معیشتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار خانواده‌های زندانیان نیازمند قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز توزیع هزار و 500 بسته معیشتی به مناسبت سال جدید و ماه مبارک رمضان از مسجد الزهرا(س) کرمان آغاز می‌شود، افزود: ارزش ریالی هر بسته قریب دو میلیون و 500 هزار تومان است که بخشی از آن امروز و از این مسجد، بخش دیگری از آن در نقاط مختلف استان و بخشی هم به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود تا در روزهای پایانی ماه مبارک در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد.

حمیدی با بیان اینکه در کنار توزیع این بسته‌های معیشتی، کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمند هم پیگیری می‌شود تا خودشان بتوانند زندگی خودشان را تامین کنند، ادامه داد: سیاستی که بنیاد تعاون زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان و سازمان زندان‌ها پیگیری می‌کند توانمندسازی و اشتغال آفرینی برای خانواده‌های زندانیان است.

وی با اشاره به اینکه امروز کلنگ احداث یک مجتمع فرهنگی و آموزشی چند منظوره در این مسجد نیز به زمین خورد، افزود: با توجه به موقعیت این مسجد و نزدیکی آن به گلزار شهدای کرمان و مرقد مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این مجتمع می‌تواند در مناسبت‌های مختلف به زائران مرقد حاج قاسم خدمت‌رسانی کند.

به گزارش تسنیم در حاشیه این مراسم کلنگ‌زنی ساخت مجتمع فرهنگی و آموزشی چند منظوره مسجد الزهرا(س) کرمان نیز با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان و شهباز حسن‌پور، منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

انتهای پیام/511/  

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی خانواده زندانیان استان کرمان + تصاویر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید