Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی روز شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران (نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت) با اشاره به اینکه اگر تکلیف جنگ و بستن دهن یاوه گویان به خصوص رژیم عراق را در آن زمان داشتیم، به واسطه فتح خرمشهر بود، اظهار داشت: نقطه عطف جنگ ۸ ساله در فتح خرمشهر بود، استحکامات خرمشهر به قدری قوی بود که به تعبیری شاید از شیوه‌های نظامی صهیونیست‌ها و چند کشور پیشرفته دیگر الگو گرفته بودند و استحکاماتی ایجاد کرده بودند که تصور نمی‌کردند ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با همت جوانان ما، تمام نیروهای مسلح، بسیجیان و انفاس قدسی حضرت امام راحل و برنامه ریزی دقیق فرماندهان جنگ دیدیم که این رؤیای پوشالی دشمنان در هم شکست و طی عملیات بیت المقدس در مراحل مختلف نیروهای ما توانستند وارد خرمشهر شوند و تمام آن استحکامات پیچیده نظامی را در هم بشکنند، تصریح کرد: رزمندگان ایران بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن را به اسارت درآورند و تجهیزات فراوانی را به غنیمت گرفتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه یقیناً در جریان آزادسازی خرمشهر، حیثیت دشمن در دنیا رفت اما با کمال تأسف چون تمام رسانه‌های بیگانه در اختیار دشمنان این مرز و بوم بود، نگذاشتند آن عظمت کار در دنیا به تصویر کشیده شود، افزود: در گذشته هرگاه بیگانگان به این مملکت چشم دوختند قطعه‌ای از خاک گهربار ایران را جدا کردند و در اختیار گرفتند اما در ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم بیش از ۴۶ کشور مقتدر جهان هم به لحاظ تسلیحات نظامی و پشتیبانی‌های اطلاعاتی و هم پشتیبانی‌های مالی از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند اما با همت مردم و جوانان و خانواده‌های شهدا، توانستیم ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر بگذاریم و حتی یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندادیم.

ثمینی با اشاره به اینکه باید یادمان باشد که ما در مناصب و جایگاه‌هایی که نشسته ایم از صدقه سر شهدا و ایثارگران و جانبازان است، گفت: این فرصتی است که خداوند برای خدمت رسانی به مردم شریف ایران و استمرار راه و هدف شهدا به ما عنایت کرده است و باید قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد، کشور از طمع و حمله بیگانگان مصون خواهد ماند، تصریح کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس واقع شده ایم که به نحو شایسته باید این تاریخ را گرامی بداریم و برنامه‌های مختلفی برگزار کنیم.

کد خبر 4933003

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود ثمینی استانداری لرستان فرهنگ ایثار و شهادت آزادسازی خرمشهر ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس بیرجند روابط عمومی مشهد راهپیمایی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی