Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به تشدید نظارت‌ها و تشخیص بیماری در مرحله چهارم مبارزه و مهار این ویروس اظهار داشت: هدف از تشدید نظارت‌ها در واقع تسریع در روند شناسایی مبتلایان و جداسازی آنان است و پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید جدی گرفته شود.

استاندار گیلان ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات در ماه پر فضیلت رمضان خاطرنشان کرد: مردم همانطور که در شب‌های قدر توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفتند در برگزاری نماز عید سعید فطر نیز این مهم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع به بازگشایی اماکن مذهبی و صحن حرم‌ها بجز رواق‌ها در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بازگشایی اماکن مذهبی و صحن حرم‌ها یکی از تصمیمات ستاد ملی مقابله و مدیریت کرونا در کشور بوده که بازگشایی آن‌ها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از عید سعید فطر امکان‌پذیر است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در روند مبارزه و مهار ویروس کرونا تقریباً از سه مرحله عبور کردیم افزود: موزه‌ها و اماکن تاریخی در صورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از فردا می‌توانند مجدداً فعالیت کنند البته نظارت‌ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری و پیشگیری از تجمعات افزایش می‌یابد.

زارع با اشاره به مراحل مبارزه و مهار ویروس کرونا عنوان کرد: اعلام بیماری و در راستای آن بسیج کشور برای مقابله با این بیماری، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل ویروس کرونا و همچنین اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از جمله مراحلی بوده که از آن عبور کردیم و در ادامه تصمیم به بازگشایی‌های تدریجی و پلکانی کسب‌وکارها گرفتیم.

استاندار گیلان از هموطنان خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و ابراز داشت: کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد استانی نیز نسبت به ایجاد محتوای لازم جهت ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و هشدارهای لازم برنامه‌ریزی کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به وضعیت قابل قبول واحدهای تولیدی و صنعتی استان در زمان شیوع ویروس کرونا و ضرورت افرایش تولید با رعایت اصول بهداشتی خاطرنشان کرد: اتحادیه و اصناف نظارت‌های لازم در جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را تشدید کنند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا افرادی که در حوزه سلامت و ارائه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند شهید بوده و بر این اساس چارچوب "شهید خدمت" مشخص و ابلاغ خواهد شد تصریح کرد: کمیته استانی و کمیته ملی این افراد را شناسایی و اعلام می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده در کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد استانی برای صاحبان مشاغل به‌منظور بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره اعلام شده از سوی دولت گفت: این واحدها باید شناسایی و به کارگروه مربوطه ذیل ستاد مالی معرفی شوند البته بانک‌ها می‌توانند از منابع داخلی خود نسبت به ارائه بخشی از تسهیلات اقدام کنند.

زارع درباره بازگشایی مساجد و برگزاری نماز جماعت به‌صورت محدود افزود: نماز جماعت در مساجدی که در شهرستان های دارای وضعیت سفید قرار دارند به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و این مساجد بازگشایی می‌شوند و در روزهای آتی درباره بازگشایی و محدودیت‌های پاساژها هم تصمیم‌گیری می‌شود.

وی به مصوبه ستاد ملی مقابله و مدیریت کرونا در خصوص حضور و فعالیت کارمندان در ادارات اشاره و بیان کرد: تمام کارمندان اداری از ۱۰ خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۴ در ادارات و محل کار خود حاصر می‌شوند و به روال عادی خود بازمی‌گردند.

زارع با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای میزبان گردشگران و آماده‌سازی این واحدها برای میربانی از مسافران و گردشگران گفت: در این خصوص، ابلاغیه‌ها و نظارت‌ها لازم توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بازرسان مرکز بهداشت، تعزیرات و اماکن درحال انجام است و واحد متخلف پلمپ می‌شود.

46

کد خبر 1391430

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت کرونا ویروس کرونا نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) به عنوان روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده، گفت : بازدید از تمام بناها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شاخص استان در این روز رایگان خواهد بود. 

وی افزود: فردا (پنجشنبه) درب بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همچون بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی به روی گردشگران باز خواهد بود. 

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های غنی کشور در بحث تعدد آثار تاریخی است، عنوان کرد: در سطح استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده است. 

وی شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی را «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» عنوان کرد و گفت: باتوجه به این شعار در تعدادی از پایگاه‌های ملی و جهانی سراسر کشور قرار است نشست‌های تخصصی برگزار شود که در استان کرمانشاه نیز در پایگاه جهانی اورامانات نشستی با موضوع مواجهه با بحران‌های طبیعی با مشارکت مردم و کمک از دانش سنتی مردم منطقه برگزار خواهد شد. 

خانی لعل آبادی ادامه داد: به این مناسبت، برنامه‌هایی را برای تجلیل از فعالین حوزه مرمت، حافظان بنا‌های تاریخی، سمن‌های فعال و... در سطح استان خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز