Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نتایج این تحقیق درحالی منتشر شد که «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری های عفونی آمریکا به تازگی اعلام کرد که این دارو از مزایای آشکاری برخوردار است.

نتایج کامل این تحقیق که از سوی انستیتو ملی بیمای های عفونی و آلرژی آمریکا انجام شده، در نشریه برجسته پزشکی «نیوانگلند» چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا مجوز استفاده ضروری از داروی رمدسیویر در بیمارستان ها را صادر کرد و ژاپن نیز به تبعیت از آمریکا اجازه استفاده از این دارو را داد. اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی استفاده از این داروست.

« گیدو راسی » رئیس آژانس داروی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ( ۲۹ اردیبهشت) گفت: مجوز اولیه استفاده از داروی رمدسیور ساخت شرکت داروسازیی «گیلیاد ساینسز» آمریکا در روزهای آینده صادر می‌شود.

آژانس داروی اتحادیه اروپا تاکنون توصیه کرده است از این دارو درباره بیماران بدحال و در شرایطی که داروی جایگزینی وجود ندارد، استفاده شود. این دستور، استفاده از دارو حتی پیش از صدور مجوز کامل آن را امکان‌پذیر می‌کند.

این مقام اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در بروکسل گفت: به غیر از داروی رمدسیویر، درمان‌های دیگر کووید-۱۹ که ممکن است به سرعت در اختیار قرار گیرند، براساس پادتن‌هایی است که می‌تواند به «بی‌اثر کردن» ویروس جدید (سارس-کوو۲) کمک کند که سبب بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

در همین حال، نتایج تحقیق جدید نشان داد داروی رمدسیویر که روزانه به مدت ۱۰ روز به صورت داخل وریدی تزریق می شود، سرعت بهبود بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها را افزایش می دهد.

فائوچی تاثیر داروی رمدسیویر در کاهش مدت زمان بهبود یافتن بیماری کرونا را مشخص، قابل توجه و مثبت ارزیابی کرد.

در همین حال، انستیتو ملی سلامت آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد تحقیقات نشان می دهد که داروی رمدسیویر، مفیدترین دارو برای بیماران بستری شده در بیمارستان ها با علائم شدید بیماری است که به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.

با این همه، مولفان این تحقیق جدید تاکید کردند که این دارو از همه موارد مرگ و میر جلوگیری نمی کنند.

این کارشناسان گفتند: با توجه به نرخ بالای مرگ و میر به رغم مصرف داروی رمدسیویر، مشخص است که درمان صرف با داروی ضد ویروس احتمالا کافی نیست.

در حال حاضر، ۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۹۸ نفر در سراسر جهان به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۳۴۰ هزار و ۳۱۹ نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۹۳۱ نفر بهبود یافته اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: داروی رمدسیویر اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند