Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب تاریخ شفاهی مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با عنوان «این آدم برفی همیشه می‌ماند» در آیینی و با حضور جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، همزمان با سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر آئین رونمایی از یک عنوان کتاب دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کتاب با عنوان «این آدم برفی همیشه می‌ماند» به تاریخ شفاهی مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

زهرا عمو شاهی نویسنده کتاب در حاشیه این مراسم در گفتگو با  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: کتاب " این آدم برفی همیشه می‌ماند" در ۹ فصل به انعکاس مصائب و تبعات جنگ و تأثیر آن در زندگی اجتماعی و حقایقی که نسل امروز ممکن است از زوایای پیدا و پنهان آن باخبر و آگاه نباشند، پرداخته است.

وی افزود: در این کتاب جنگ در میدان جنگ روایت نمی‌شود بلکه جنگ در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و نابسامانی‌هایی که به دنبال داشته است روایت می‌شود.

این نویسنده خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را به کار بردم که این کتاب همسو با نگاه مخاطبین، باورها، عقاید، دردها و فرهنگ زندگی اجتماعی و فردی بیان کنم.

وی نویسندگانی را که جنگ را تجربه کرده‌اند موفق ترین نویسندگان کتاب‌هایی با مفهوم دفاع مقدس معرفی کرد و بیان داشت: اگر چه جنگ برای ما زیبا نبود اما در دفاع مقدس و دفاع از مرزها حماسه‌های دیده می‌شد که شاید فراتر از باور انسانی بود و زیبایی‌های خاصی داشت.

عموشاهی پرداختن به حقایق دفاع مقدس و بازگو کردن آن برای نسل جوان را یک ضرورت دانست و افزود: از آنجا که خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گنج‌های کشور محسوب می‌شوند لذا باید برای نگهداری این دارایی‌ها برای نسل‌های آینده تلاش کنیم.

وی افزود: در این راستا نویسندگان نباید نوشتن در خصوص واقعیات جنگ را تنها رفع تکلیف بدانند بلکه باید تلاش کنند تا فرهنگ رشادت و از خودگذشتگی های دفاع مقدس را نسل به نسل منتقل کنند.

‌نویسنده این کتاب اظهار داشت: روایت این کتاب جنگ نیست بلکه زندگی کردن در جنگ است و مشقت‌ها و گرفتاری‌هایی را که مردم در کنار رشادت‌ها و مقاومت‌ها در طی هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داده‌اند بیان می‌کنند.

وی گفت: این کتاب را تقدیم کردم به شهدای پناهگاه پارک شیرین پناهگاهی که بی رحمانه هدف موشک هوایی دشمن قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای جشن امضا و رونمایی از کتاب و نشست در حوزه ادبیات دفاع مقدس امسال پررنگ تر و پربارتر نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده‌ایم. - اخبار فرهنگی -

سید‌رضا میربابا مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم درباره برنامه‌های نشر زیر مجموعه خود برای ایام نمایشگاه کتاب تهران گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب با 27 نشر وابسته خود در سراسر کشور برای نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم تولید کتاب‌های دفاع مقدس در چند سال اخیر، به بنیاد مربوط می‌شود و بنیاد در بحث تولید کتاب‌های فاخر ادبیات دفاع مقدس متمرکز شده است و استان‌های ما هر سال حجم بالای کتاب را تولید می‌کنند و طبق آمار خانه کتاب بیشترین تولید آثار را ما داریم، امسال با رایزنی‌هایی که با وزارت ارشاد داشتیم قرار شد که بنیاد به صورت متمرکز در نمایشگاه تهران حاضر شود و به معرفی و عرضه کتاب‌های صوتی و مکتوب دفاع مقدس بپردازد.

نمایشگاه کتاب، فرصت جدی توسعه دیپلماسی فرهنگی است

میربابا اظهار داشت: ما در سال‌های اخیر در حوزه کتاب‌های دیجیتال و صوتی کارهای خوبی را تولید کردیم.  ما با کتاب‌های دفاع مقدس در ژانرهای مختلف خاطره، داستان، زندگینامه، رمان، داستان بلند و کوتاه و موضوعات مختلف که در طی این سال‌ها تولید و عرضه کرده ایم، در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم.

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما کتاب‌های سه دوره گذشته را به نمایشگاه این دوره  آوردیم و کتاب‌های شاخص در ژانرهای مختلف که در سال‌های 1400، 1401 و 1402 منتشر شده‌اند را به نمایشگاه می‌آوریم و از هر نشر در هر یک از استان‌ها خواسته‌ایم کتاب‌های شاخصشان را بیاورند و فکر می‌کنم تعداد کتاب‌ها بیش از   2000تا3000  عنوان کتاب شود و  این در حالی است که ما به طور میانگین هر ساله بیش از 1700 عنوان کتاب چاپ کرده‌ایم.

میربابا درباره برنامه‌های این نشر در نمایشگاه کتاب بیان کرد:گذشته از فعالیت‌های گفته شده ما یک غرفه کودک و نوجوان هم داریم که تخت عنوان نشر صریر فعالیت می‌کند. مسابقات نقاشی و خلاقیت‌های داستانی و نمایش و برنامه‌های جانبی در حوزه کودک و نوجوان در این غرفه داریم به اضافه اینکه نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه با حضور استادان شاخص برگزار می‌شود. برای جشن امضا و رونمایی از کتاب و نشست در حوزه ادبیات دفاع مقدس امسال پررنگ تر و پربارتر نسبت به سالهای گذشته برنامه ریزی کرده‌ایم  و قرار است هر روز از یک نویسنده و پیشکسوت در غرفه ما تجلیل شود و از نویسنده‌های نوقلم هم دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد