Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل افزود: با اینکه روند ابتلا در استان رو به کاهش بوده و شهرستان با وضعیت قرمز نداریم، ولی همچنان وضعیت برخی شهرستان‌های استان زرد است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کاهش یافته، ولی به توجه به افزایش تعداد تست‌های سرپایی و مبتلایان خفیف، لازم است همچنان اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تعطیلات پیش رو و ورود گردشگران از هر نقطه کشور به استان ، رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در اماکن گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: مردم نباید با تصور خروج استان از وضعیت قرمز نسبت به برگزاری اجتماعات و میهمانی‌های غیر ضروری اقدام کنند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا هنوز مهار نشده و باید تا مدت‌های طولانی روند فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

بهنامجو به آغاز فعالیت‌های مذهبی و برپایی نماز جمعه و جماعات در برخی مساجد اشاره کرد و افزود: افرادی که مشکوک به این بیماری هستند از حضور در بین مردم  و چنین مکان‌هایی خودداری کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آبگرم های استان همچنان تعطیل خواهند بود، افزود: هنوز پروتکل های بهداشتی برای چنین اماکنی تدوین نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه مسافران زیادی از هر نقطه کشور در این اماکن حضور می‌یابند، اجرای اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در چنین مکان‌هایی قبل از بازگشایی ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین شهر، بیله‌سوار و سرعین در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار گرفته‌اند.

شهرام حبیب زاده افزود: به صورت کلی استان در وضعیت زرد قرار دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری انفرادی تا رسیدن کل استان به وضعیت سفید ادامه یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۴ نفر بستری در بیمارستان‌های استان داریم که ۳۶ نفر از آنان در بخش مراقبت ویژه قرار دارد.

او با اشاره به ورود مسافران به استان خواستار رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از افزایش مبتلایان کرونا شد.

حبیب زاده بیان کرد: باید تلاش کنیم با ادامه فاصله‌گذاری استان را تا ۱۷ خرداد که زمان بازگشایی دانشگاه‌ها است به وضعیت سفید برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تست‌های کرونا به ۳۰۰ مورد در روز افزود: تلاش می‌کنیم با پیدا کردن افراد دارای علامت خفیف کرونا اقدامات قرنطینه ای برای آنان را جهت جلوگیری از انتشار عملیاتی کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری اردبیل اکبر بهنام جو ویروس کرونا استانداری اردبیل اکبر بهنام جو فاصله گذاری وضعیت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: زنده یاد لیلی سماواتی، ۶۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان اردبیل که بدنبال سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بود علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، ساعت ۲/۳۰ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • میرزازاد تنها یک کلین شیت تا رسیدن به نیازمند
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت