Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:36:40 GMT

خراسان جنوبی شهر قرمز از نظر کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۳۱۳۹

خراسان جنوبی شهر قرمز از نظر کرونا ندارد

محمدصادق  معتمدیان روز شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس دهم برگزار شد، با اشاره به موارد مطرح شده در ستاد ملی مقابله کرونا افزود: این موفقیت حاصل تلاش کادر درمانی و همراهی مردم در عمل به توصیه‌ها بوده اما به معنای این نیست که بیماری به طور کامل مهار شده بلکه لازم است فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها همچنان با جدیت روزهای اول مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  مصوبه ستاد ملی کرونا درخصوص برگشت ساعت کار ادارات به روال قبلی عنوان کرد: ضمن منتفی شدن طرح دورکاری و عدم حضور یک سوم نیروها در ادارات، از روز شنبه ۱۰ خرداد حضور همه کارکنان به صورت کامل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل کار خود الزامی است.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح اقدامات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا جزو معدود استان‌هایی بودیم که در تأمین اقلام مصرفی مشکل داشتیم اما با همراهی و مدیریت خوب، نیاز استان در این زمینه برطرف شد، به گونه‌ای که در شرایط فعلی وضعیت نسبتا مطلوبی داریم و  امیدواریم این روند همچنان استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشکیل کمیته روان سازی ارائه خدمات به مردم اقدام کنند تا شاهد رضایتمندی بیشتر در استان باشیم. 

معتمدیان گفت: در این کمیته، خدمات بی‌منت در حداقل زمان و با سرعت بالا به مردم ارایه و بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین مختلفی که برای حل مشکلات مردم است، احصا شود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیران در رفع مشکلات مردم افزود: در شرایط سخت مالی فعلی با ارائه خدمات مطلوب می‌توانیم شاهد رضایتمندی مردم در سطح استان باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بر حفظ کرامت و توجه به شئونات مردم تاکید کرد و گفت: این مهم حداقل خدمتی است که می‌توان به جامعه ارایه کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های جهادگونه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد: این تلاش‌ها سال گذشته در راستای خدمت به مردم با وجود همه تنگناها رقم خورد و لازم است از زحمات کادر درمانی استان که فداکارانه به مردم خدمت می‌کنند هم تقدیر کرد.

معتمدیان با تاکید بر متفاوت بودن وضعیت بودجه‌ای کشور در سال جاری اظهار داشت: امسال علاوه بر تشدید مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، قطعا در تأمین منابع مالی مشکلاتی خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهمترین فرصت‌های قانون بودجه ۹۹، کاهش اتکا به درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: قوانین خوبی در بودجه ۹۹ لحاظ شده که بخش قابل توجهی از کسری بودجه تامین می‌شود لذا انتظار می‌رود مدیران وقت بیشتری برای مطالعه قانون بودجه بگذارند.

وی افزود: فروش املاک و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی یکی از ظرفیت‌های قانون بودجه ۹۹ است که اختیار آن به استاندار داده شده تا بخشی از نیازهای مالی دستگاه‌ها تامین شود. 

معتمدیان با تاکید بر اینکه تخصیص بودجه باید هدفمند و پروژه محور باشد گفت: تکمیل و پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است که بر همین اساس ۱۰۳ پروژه در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و زیرساختی تا پایان امسال در استان به اتمام می‌رسد. 

وی بیان کرد: در مبحث توزان استانی و ملی نیز جلسات کارشناسی متعدد گذاشتیم تا پروژه‌های زیرساختی که در همه بخش‌ها تاثیرگذار هستند را دنبال کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه بازار بورس و سهام نیز با استقبال خوب مردم مواجه شد گفت: امید است با استفاده از این ظرفیت در تخصیص‌های بعدی نقدینگی خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اعتبارات متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها است، بر جذب بیشتر این گونه اعتبارات از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: از آنجا که معمولا در توزیع اعتبارات شاخص جمعیت مد نظر است باید خراسان جنوبی سهم بیشتری را جذب کند. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته چند برابر بودجه استان، اعتبار ملی جذب شد ادامه داد: البته قوانین مجلس هم به افزایش نقدینگی کمک کرد و آثار آن را در بخش آبخیزداری و گازرسانی در استان مشاهده می‌کنیم. 

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی سال گذشته ۳۰۰ روستا در استان گازرسانی شد و با توجه به اینکه امسال هم ۴۰۰ روستا در برنامه است امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم جشن اتمام گازرسانی در استان برگزار شود. 

معتمدیان با یادآوری اینکه توان دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات اهمیت دارد گفت: یکی از نمونه‌های افزایش جذب اعتبارات در آبخیزداری نمود پیدا کرد که با ایجاد سازه‌های خاکی امسال شاهد آبگیری آن در اکثر نقاط روستایی هستیم. 

وی به وجود ماده ۵۶ در قانون برنامه توسعه ششم اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی ظرفیت مهمی است که ۵۰ میلیارد تومان از آن محل تاکنون برای دوبانده شدن محور بیرجند - قاین  جذب کردیم و تا روزهای آتی تخصیص می‌یابد لذا امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این مسیر باشیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ساخت مجتمع‌های آبرسانی نیز یک پروژه زمان‌بر بود که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار حوزه آب قرار می‌گیرد و تا ۲ سال آینده ۳۷ مجتمع آبرسانی در استان تکمیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری رزمایش همدلی در استان را یک اقدام مهم و گسترده توصیف کرد که خدمت‌رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا را سبب شد. 

معتمدیان با اشاره به ایجاد فضای همدلی در استان گفت: نمایندگان مجلس نیز در چنین فضایی رایزنی‌هایی در سطح کلان کشور داشتند که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت لذا در رابطه با هیچ موضوعی اختلاف نظر در استان نداشتیم. 

وی با بیان اینکه در این مدت همواره از استان حرف واحد شنیده شده است گفت: این مهم باعت برکت کار بود زیرا در شرایطی که همه استان‌ها کاهش جذب اعتبارات داشتند، ولی ما شاهد تحقق برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در سال گذشته بودیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه‌های راهبردی استان نیز سال گذشته ریل‌گذاری شد و مصوباتی که درخصوص این برنامه‌ها هیات دولت داشت نشان از افق بلندمدت بود.

وی به نقش نماینده ولی فقیه در استان برای حمایت از برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در چنین فضای همدلی همه مدیران بدون هیچ دغدغه تلاش کردند و وظیفه خدمت رسانی را انجام دادند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که براساس آخرین آمار از نظر شیوع کرونا ۲ شهرستان در وضعیت سفید (کم خطر) و بقیه در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

روند ابتلا به ویروس کرونا طی یک ماه اخیر در این استان کاهشی بوده و بیشتر موارد مثبت شناسایی شده از نمونه‌های سرپایی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمدصادق معتمدیان سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا اعتبارات فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا اعتبارات فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا اعتبارات فاصله گذاری اجتماعی استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی برنامه ها دستگاه ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: حفظ حرمت نوامیس مسلمین، خط قرمز امت اسلامی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محکومیت جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء غزه تاکید کرد که حفظ حرمت نوامیس مسلمین و رزمندگان مقاومت، خط قرمز امت اسلامی است.

متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

اقدام جنایتکارانه رژیم گرگ‌صفت و درنده‌خوی صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا غزه در سحرگاه دوازدهم رمضان ۱۴۴۵ و هتک حرمت زنان و دختران مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی جنایتی بزرگ و غصه‌ای دردناک است که هرگز از حافظه تاریخی بشریت محو نخواهد شد.

تردیدی نیست این فاجعه ننگین و پرده‌دری آشکار صهیونیست‌ها ناشی از بی‌عملی و سکوت مجامع و مراجع موثر بین‌المللی و به طور آشکار حمایت وقیحانه دولت منفور و ضد‌بشری ایالات متحده آمریکا از رژیم جعلی و جنایتکار اشغالگر فلسطین است و پایان بخشیدن به این ستمگری‌های قرون وسطایی نیازمند عزمی راسخ و اراده‌ای جهانی است که بیش از همه مدعیان حقوق بشر را مخاطب قرار می‌دهد.

پر واضح است که راهبرد شیطانی نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین که هم اکنون دستور کار رژیم پلید صهیونیستی قرار گرفته است اگر با واکنش درخور و قاطعانه جامعه جهانی مواجه نشود بایستی ارتکاب جنایات ننگین و بی‌رحمی‌های گسترده‌تر در سرزمین‌های اشغالی و در قبال مردم مظلوم غزه را همچنان به انتظار نشست.

حفظ حرمت نوامیس مسلمین و رزمندگان مقاومت، خط قرمز امت اسلامی است و هر مسلمان و انسان آزاده‌ای سکوت در قبال آن را خیانتی بزرگ و نابخشودنی می‌داند و جنگ رسانه‌ای دشمنان اسلام و قرآن هرگز قادر نخواهد بود در صف مقاومت و اراده مجاهدان مومن که عزم خود را برای انتقام از این فاجعه اسفبار جزم کرده‌اند خللی وارد سازد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از حضور هوشمندانه مردم علیه جنایت اخیر رژیم صهونیستی در بیمارستان شفا با محکومیت شدید این جنایت و یادآوری مجدد مسئولیت جامعه جهانی در قبال وضعیت دردناک فلسطین بویژه نوار غزه و وظیفه‌ی مراجع بین‌المللی و دولت‌های اسلامی در پیشگیری از تداوم جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین و مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و دختران را تکلیف آحاد ملل اسلامی دانسته و تاکید می‌کند به فضل الهی جنایت‌ها و بی‌رحمی‌های این روز‌های رژیم درنده خوی صهیونیستی که مرز‌های وقاحت و شیطان صفتی را جا به جا کرده است در روز جهانی قدس با حضور طوفانی و توفنده ملت‌های مسلمان و بلکه حق طلبان و آزادی‌خواهان جهان پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • جشن روزه اولی ها در خراسان جنوبی
  • مشارکت ۹۱۶ نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ در خراسان جنوبی
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • مسیر تولید برای مردم هموار شود/ مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیست
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: حفظ حرمت نوامیس مسلمین، خط قرمز امت اسلامی است