Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بر اساس مصوبه شورای سلامت کیش، قلیان سرای یکی از رستوران ها در جزیره کیش به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و عرضه قلیان پلمپ شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کووید19 و طی نظارت های بهداشتی از محیط قلیان سرای یک رستوران که با بی اهمیت شمردن مصوبات شورای سلامت کیش، نسبت به عرضه قلیان اقدام کرده بود که با حضور کارشناسان بهداشت محیط کیش و نماینده اماکن نیروی انتظامی در محل مورد نظر این واحد به مدت یک ماه پلمپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ضمن تشکر از همراهی و حمایت مردم و مسئولین در راستای جلوگیری از گسترش بیماری کووید 19 در سطح جزیره کیش گفت: ساکنین جزیره کیش و گردشگران از حضور در محیط‌های پر تردد، تماس با اشیاء آلوده، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان که باعث افزایش ریسک خطر مبتلا شدن به این بیماری را به همراه دارد جدا خودداری کنند.
رضا نیا تاکید کرد: تاثیر مصرف محصولات دخانی منجربه تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.
گفتنی است تمام اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مکلف هستند ضمن رعایت ضوابط بهداشتی از عرضه قلیان خودداری کنند و ساکنین جزیره کیش در صورت مشاهده صنف متخلف مراتب را به سامانه 190گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو

رییس اداره دامپزشکی قشم از کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو یا گاومیش هندی فاقد مجوز بهداشتی و دامپزشکی در این شهرستان مرزی خبر داد.

محمد صدیق ارم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در پی تشدید طرح نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی قشموندان و گردشگران، کارشناسان این اداره با همکاری پلیس فتا و پایگاه دریابانی قشم برابر دستور دادستان عمومی و انقلاب این مقدار گوشت قاچاق بوفالو را که به صورت غیر مجاز و بدون اخذ گواهی بهداشتی وارد این جزیره شده بود کشف و توقیف کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان این مقدار گوشت را از مبدا یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد یکی از روستاهای غرب جزیره قشم کرده بودند.

رییس اداره دامپزشکی قشم با اشاره به اینکه هرگونه استفاده گوشت بوفالو وارداتی و قاچاق خارج از فرآیند صنایع غذایی و شبکه نظارتی سازمان دامپزشکی کشور ممنوع است، توضیح داد: گوشت های قاچاق کشف شده برای انجام مراحل بعدی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو در قشم کشف شد

ارم از عموم قشموندان و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

بوفالو جانوری پستاندار از تیره گاوان و دسته جفت سمان با شاخ های هلالی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حرایم بهداشتی دامپروری نیاز به بازبینی دارد
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد