Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یک مطالعه جهانی نشان داده داروی ضد مالاریا که «دونالد ترامپ» به عنوان درمان بیماری کووید ۱۹ تبلیغ می‌کند، با مرگ‌ومیر بیشتر و مشکلات ضربان قلب در بین بیماران کرونایی در ارتباط است.

گزارش منتشر شده در این خصوص در مجله پزشکی «لنست» بر اساس مشاهدات است و آزمایش جامع و دقیق درباره آن انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تقریباً بزرگترین مورد از جمع‌آوری اطلاعات بر اساس استفاده این دارو در محیط‌های واقعی و نه آزمایشگاهی است. در این تحقیق ۹۶ هزار بیمار در ۶۷۱ بیمارستان در ۶ قاره مورد بررسی قرار گرفتند.

دکتر «ماندیپ مهرا»، متخصص قلب در بیمارستانی در بوستون آمریکا، گفت: نه تنها (این دارو) مفید نیست، بلکه ما نشانه مداوم از آسیب‌زا بودن آن را مشاهده کرده‌ایم.

محققان تخمین می‌زنند مرگ مرتبط با استفاده از این دارو، با یا بدون مصرف آنتی‌ بیوتیک، حدود ۱۳ درصد است و در بیمارانی که از آن استفاده نمی‌کنند ۹ درصد است. خطر مشکل حاد در تپش قلب هم بیش از پنج برابر بیشتر می‌شود.

دکتر «آرونوف»، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه «وندربیلت» و از کسانی که در این تحقیق مشارکت داشتند نیز گفت: واقعاً (این تحقیق) به ما درجه‌ای از اطمینان را می‌دهد که بعید است از این داروها شاهد فواید در درمان کووید ۱۹ باشیم و حتی شاید مضر باشد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا از هر فرصتی برای تبلیغ این دارو استفاده کرده و گفته خودش هم داروی «هیدروکسی‌ کلروکین» را برای جلویگری از ابتلا یا کاهش علائم مصرف می‌کند.

او پیش از این هم تزریق مواد ضدعفونی کننده به بدن را برای جلوگیری از ابتلا پیشنهاد کرده بود که جامعه علمی آمریکا را در شوک فرو برد.

سازمان غذا و و داروی آمریکا هم درباره مصرف این دارو و عوارض آن از جمله مشکلات قلبی هشدار داده است.

«آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید تاکنون شواهدی درباره تاثیر این دارو در جلوگیری از کروناویروس به دست نیامده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا دونالد ترامپ هیدروکسی کلروکین تپش قلب کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دوباره بایدن به پوتین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری