Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی در حاشیه برگزاری شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های ملی و پروژه‌های استانی با توجه به مشکلاتی که دولت در حوزه‌های مختلف دارد، برنامه‌ریزی شده است که به صورت بهینه انجام شود.

وی افزود: پروژه‌هایی که اکنون دارای پیشرفت ۸۰ درصد به بالا هستند، در اولویت هستند و مقرر شد برای تکمیل هر چه بهتر نظارت معاونت عمرانی و سازمان برنامه بودجه با فرمانداران هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم تعداد پروژه‌های بیشتری را در استان شاهد باشیم و به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان بیان کرد: اعتباری که برای فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده امسال از محل صندوق توسعه با موفقت مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو تخصیص شده است که باید برای شروع عملیات و پروژه‌ها برنامه‌ریزی شود.

شریعتی در ادامه تصریح کرد: همچنین ۵۰ یورو نیز سال آینده و ۴۰ میلیون یورو نیز برای خود تصفیه‌خانه فاضلاب بوده که در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون یورو فاینانس است و پروژه به زودی و به تدریج شروع خواهد شد، عنوان کرد: فرصت‌هایی که در قانون بودجه به صورت متمرکز است و استان‌ها می‌توانند استفاده کنند، مانند ۱۰۰ میلیون یورو برای آبخیزداری، ۲۰ میلیون یورو برای مبارزه با ریزگردها و تثبیت شبکه برق، ۱۰۰ میلیون یورو برای آبیاری‌های تحت‌فشار و آبیاری‌های نوین که به‌صورت متمرکز در کشور انجام شده که هر استانی بیشتر کار کند می‌تواند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

استاندار خوزستان گفت: ۲۰ میلیون یوروی برق کشور را قانع کردیم که به صورت کامل به خوزستان اختصاص داده شود و آن دو ۱۰۰ میلیون یورو نیز اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید تلاش کنند که سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.

شریعتی عنوان کرد: در این دو سال سهم ما روزبه‌روز افزایش پیدا کرده است و اکنون ما بیش از ۶۶ پروژه آبخیزداری را فعال داریم و سال گذشته اعتبارات مازاد دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: استان خوزستان ظرفیت بیش‌ازپیش را در این زمینه دارد، هرچه ما بیشتر پروژه‌های آبخیزداری را اجرا کنیم، به تقویت سفره‌های زیرزمینی کمک کردیم و باعث شدیم روستاییان به شهرها مهاجرت نکنند بلکه به کشت کار و مسائل کشاورزی بپردازند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با اجرای پروژه‌ها امید به روستاهای استان بازگشته است، افزود: در بحث آبیاری نوین اگرچه خوزستان آب فراوان دارد اما با بهره‌وری بالاتر از آب و مصرف بهینه می‌توانیم کارهای بیشتر و بهتری را انجام دهیم تا سطح تولید را در استان افزایش دهیم.

وی گفت: سازمان آب و برق خوزستان نیز می‌تواند با بستن قرارداد با بخش خصوصی، از محل مکان‌ها و بستر رودخانه آنجا که قانون اجازه می‌دهد برای بخش خصوصی استفاده کند و در آمد آن را خرج سیل بندها و لایروبی کنند.

کد خبر 4933082

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پروژه های نیمه تمام ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس بیرجند روابط عمومی مشهد عید سعید فطر میلیون یورو پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید