Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@04:34:09 GMT

فصل خرید عید فطر در جنوب شرق آسیا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۴۰۲۴

فصل خرید عید فطر در جنوب شرق آسیا کاهش یافت

همه گیری ویروس کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مهار گسترش این ویروس، خرده‌فروشی در عید فطر امسال در مالزی و اندونزی را کاهش داده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، در شب هایی که به بزرگترین جشن مسلمانان منتهی می‌شود خیابان های کوالالامپور در مالزی آرام هستند.

 

در سال های قبل خیابان های پایتخت مالزی قبل از عید فطر، بزرگترین جشن مسلمانان جهان در سراسر دنیا پس از یک ماه روزهداری پر از جمعیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی امسال بسیاری ترجیح می دهند مایحتاج خود مثل مواد غذایی را آنلاین خرید کنند و خرید لباس و مبلمان جدید را که همواره در این شب های عید تهیه می‌کردند،به تعویق بیندازند.

 

همه گیری ویروس کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مهار گسترش این ویروس خرده‌فروشی در عید امسال در مالزی و اندونزی را کاهش داده است. در اندونزی که فصل خرید عید نیمی از درآمد خرده فروشان آن را تشکیل می‌دهد، فروش 90 درصد پایین آمده و همتایان آنها در مالزی 80 درصد کاهش فروش را پیش بینی می کنند.

 

در کوالالامپور مردم هنوز بسیار در مورد ویروس کرونا محتاط هستند و در حالی که اجازه بازگشایی بسیاری از فروشگاه ها از چهارم ماه مه داده شده، هنوز بسیاری از خرده فروشان کسب و کار خود را آغاز نکرده‌اند. به نظر آنها وقتی مشتری نباشد، نیازی به باز کردن فروشگاه ها نیست.

 

هزینه های داخلی بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی اندونزی و مالزی را تشکیل می دهد. این دو کشور وابسته به مصرف کنندگان هستند و با از بین رفتن ستون اصلی رشد اقتصادی، اقتصاد هردو کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شده است.

 

جشنهای عید فطر در مالزی معمولاً یک ماه طول می کشد. خانواده ها دور هم جمع می شوند و غذا میخورند. ولی امسال محدودیت های سفر و اجتماعات، شور و حال جشن ها در سراسر منطقه را پایین آورده است.

 

در شهرهای بزرگ اندونزی مثل جاکارتا، حدود 100 میلیون نفر قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند که شامل بسته شدن فروشگاه ها و مساجد و عبادتگاه ها می شود. خرده فروشان در اندونزی تنها بر روی 5 تا 10 درصد فروش سالانه خود آن هم از طریق پلتفرم‌های آنلاین حساب می‌کنند.

 

با وجود اینکه کسب و کار فروشگاه های آنلاین رونق بیشتری گرفته ولی این فروشگاه ها نمی توانند جایگزین فرشگاه‌های سنتی شوند که هزینه‌کرد بیشتری را تشویق می کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز فاصله گذاری اجتماعی کرونا مالزی فروشگاه ها عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های بزرگ اجرای دقیق «طرح نور با موضوع رعایت عفاف و حجاب» را ضروری دانست و اظهار کرد: رعایت حجاب و عفت عمومی در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است.

وی با تاکید بر رعایت قوانین صنفی در محل کسب و کار برای واحدهای صنفی که تحت نظارت اماکن عمومی قرار دارند هشدار داد: برخورد تعزیری برای عفت اصناف زیبنده نیست لذا هر واحد صنفی که در سطح شهر مشغول فعالیت است، برای دریافت جواز کسب، تعهداتی داده است که ملزم به رعایت آنها هستند و در غیر این صورت به نیروی انتظامی جهت اعمال قانون معرفی خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه که رعایت حجاب قانون است و سرپیچی از قانون جرم بوده و کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده است، گفت: کشف حجاب مساوی با قانون شکنی است و پلیس بر اساس قانون با قانون شکنان برخورد خواهد کرد البته امیدوارم که شاهد قانون شکنی در حوزه اصناف و بازاریان سختکوش گیلان نباشیم.

کد خبر 6078204

دیگر خبرها

  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود
  • استفاده ۸۵.۴ درصد مشمولان از طرح کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان ‌شرقی
  • خرید اعتباری سوپرمارکتی با تارا، کامل‌تر از قبل
  • خرید چرخ دستی و گاری دستی حمل بار
  • پیش‌بینی جمعیت‌ کشورهای جهان در سال ۲۰۷۵
  • برنامه جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ آسیا