Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:43:38 GMT

دوگونه‌سوزها پراید را در آغوش بگیرید!

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۴۱۰۸

دوگونه‌سوزها پراید را در آغوش بگیرید!

به گزارش جماران؛ محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

یک خبر

فردی ایرانی به نام پیمان کارگر (Peyman Kargar) به عنوان مدیر عامل برند اینفینیتی (برند لوکس خودروهای گروه رنو-نیسان) انتخاب شده است. پیمان کارگر 53 ساله، 23 سال در مجموعه خودروسازی و شرکت چندملیتی رنو-نیسان سابقه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دیپلم مهندسی از مؤسسه ملی علوم کاربردی لیون فرانسه و مدرک MBA از کالجی در لندن دارد.

پیمان کارگر فعالیت‌های مهندسی، تولید، مدیریت پروژه، کیفیت، فروش، بازاریابی و توسعه تجارت را در شرکت رنو-نیسان انجام داده، و رئیس منطقه آفربقا، خاورمیانه و هند نیسان بوده و مسئولیت فعالیت با بیش از هشتاد کشور و بازار مختلف را بر عهده داشته است. او سابقه مدیرعاملی شرکت«رنو پارس» و مدیریت شرکت رنو در ایران را نیز در کارنامه‌اش دارد.

دو سؤال

یک. آیا در سابقه خودروسازی دولتی ما هرگز آدم‌هایی مدیر عامل بوده‌اند که سابقه فعالیت‌شان در خودروسازی، در مقیاس بین‌المللی، به اندازه کسی نظیر پیمان کارگر باشد؟

دو. آیا مملکت آن‌قدر ظرفیت دارد که آدم‌هایی بین‌المللی در مقیاس پیمان کارگر را به همکاری دعوت کرده و در سمت‌های مدیر عامل قرار دهد؟

حافظه من پاسخ‌اش به سؤال اول منفی است، و در عوض آدم‌هایی در رأس خودروسازی‌های ما قرار گرفته‌اند که هیچ سابقه‌ای در خودروسازی نداشته‌اند. شناخت من از نظام به‌کارگیری نیروی انسانی هم نشان می‌دهد تقریباً غیرممکن است آدم‌هایی بین‌المللی مثل پیمان کارگر بتوانند از فیلترهای سیاسی، دوست و آشنابازی، زد و بند و ... بگذرند و به سمت‌هایی مثل مدیر عامل بزرگ‌ترین خودروسازی‌های کشور برسند.

یک تحلیل ساده

اگر به فرض محال کسی نظیر پیمان کارگر مدیر عامل خودروسازی‌های ما شود، موفق خواهد شد؟ تصور می‌کنم پاسخ این سؤال دشوارتر از سؤالات قبلی است ما خیلی متفاوت نخواهد بود. پیمان کارگرها در دنیایی مدیریت و رشد می‌کنند که رقابت اقتصادی، شفافیت، نوآوری، تجارت آزاد و ... واقعی و معنادار هستند.

پیمان کارگرها در دنیای مدیریت دولتی سراسر مداخلات ناکارآمد و گاه فاسد، قیمت‌گذاری دستوری، فقدان رقابت، تحریم و موانع گسترده برای تجارت آزاد، بدون ارتباطات بین‌المللی مؤثر، و تردید و ترس نسبت به جهانی‌شدن و همکاری بین‌المللی، کار مهمی از پیش نمی‌برند.

خودروسازی ما – نظیر بسیاری صنایع دیگر - دوگونه‌سوز است، یعنی هم به پای فقدان ملزومات ساختاری رقابت و اقتصاد پویا و نوآور در جهان امروز می‌سوزد، و هم ظرفیت به‌کارگیری مدیران در مقیاس بین‌المللی – حتی اگر ایرانی باشند – وجود ندارد، ما دوگونه‌سوزیم.

انتظارات‌مان را خیلی بالا نبریم و پراید دوست‌داشتنی را صمیمانه در آغوش بگیریم و قدر بشناسیم. توسعه تا حد زیادی قواعد مشخصی دارد، اعدام سلطان خودرو هم مشکلی حل نمی‌کند. بسیاری ممالک دیگر از این سلاطین ندارند.»

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا محمد فاضلی خودروسازی پیمان کارگر سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پیمان کارگر بین المللی مدیر عامل آدم هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس

امتداد - معاونین مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه ای اعلام داشته اند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس در حال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی اظهار داشت: این بانک حرکت خود را به سمت بانکداری هوشمند در بستر خدمات دیجیتال آغاز نموده است، هدف این است که خدمات در بستر دیجیتال به بانکداری هوشمند منتج شود. تحول دیجیتال به عنوان نیاز ضروری کسب و کارها محسوب می‌شود تا بتوانند برای مشتریان ارزش افزوده ایجاد کنند.
وی افزود: ورود به عرصه بانکداری دیجیتال بر اساس تدابیر هوشمندانه مدیر عامل و بر حسب ضرورت ها و تحولات حوزه های کسب و کار است، این که شجاعانه و با تدبیر وارد این عرصه شده ایم قابل تحسین است، گرچه ورود به عرصه های نوین، سختی‌ها، مشکلات و آزمون و خطا را نیز به همراه دارد، اما پس از دوره ای دستاوردهای بسیار درخشان قابل حصول است.
میرزاخانی تصریح نمود: جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی به عنوان سه گروه‌ مشتریان تاثیر گذار در عصر دیجیتال مطرح هستند، بازاریابان دربانکداری هزاره سوم بیشتر روی این سه گروه تمرکزمی کنند این سه بخش یک ویژگی شاخص مشترک دارند که آن‌ها را به هم‌ متصل می‌کند.جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی تاثیرگذارترین بخش‌های ((اجتماع در عصر دیجیتال)) هستند.
در ادامه شهرام بخشا معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات گفت: مدیر عامل بانک، تحول دیجیتال را به عنوان محور تحول بانک در نظر گرفته اند. بر این اساس سامانه تی تی پلاس در سال گذشته رونمایی گردید و به مرور امکانات و بخشهای متنوع بانکداری به آن افزوده شد. افتتاح حساب غیر حضوری، تشخیص هویت آنلاین، پرداخت تسهیلات آنلاین، سفته الکترونیک در این سامانه تعبیه شد، انواع پرداخت های الکترونیک که مورد نیاز شهروندان است دراین سامانه وجود دارد و سامانه با سایر اپلیکیشن ها کاملا قابل رقایت است و حتی مزیت ها و ویژگی های ممتازی نیز دارد.
بخشا افزود: مطابق رهنمودهای مدیر عامل برنامه این است تا پایان اردیبهشت شرایطی فراهم گردد تا بانک توسعه تعاون کلیه تسهیلات خرد را از طریق سامانه تی تی پلاس پرداخت نماید. این برنامه بسیار مهم و تحول آفرین است. با این اقدام مهم فصلی جدید در خدمات بانک توسعه تعاون آغاز می گردد و این اقدام و پروژه گامی مهم برای ادامه روند تحول دیجیتال بانک است. در صدد هستیم تا این مرحله را با حداکثر تحقق اهداف کمی و کیفی رقم بزنیم. همه واحدهای ستادی و استانی برای مجموعه متنوع اقدامات هماهنگ و همسو شده اند.
وی تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار پرونده تسهیلاتی مورد بررسی قرار گرفته و پرداخت شده است. حدود ۹۴ درصد تسهیلات زیر سه میلیارد ریال بوده است. بنابراین حجم عملیات مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات از طریق تی تی پلاس بسیار بالا است که با برنامه و تدابیر متنوع و تقویت زیرساخت ها و فراهم سازی الزامات در پی تحقق این هدف مهم هستیم.
سید امیر حسین موسوی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت در ادامه گفت: انتقال عملیات بانکی از حضوری به غیر حضوری و در بستر آنلاین مستلزم رعایت الزامات حقوقی فراوانی است که امور حقوقی بانک همگام با قواعد و چارچوب های نوین، فعالانه در این عرصه ها ورود کرده و زمینه را برای ورود کم ریسک بانک به این حیطه مهیا نموده است.
موسوی افزود: فرآیندهای نظارت و بازرسی نیز با تغییر ریلی که از عملیات بانکی شعبه ای به عملیات بانکی بر بستر دیجیتال صورت می گیرد قابلیت تطبیق دارد، فرآیندهای دیجیتال از شفافیت بالاتری برخوردار است و نظارت عالیه بر پرونده های متنوع از طریق شبکه انجام خواهد شد.
در این جلسه صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب گفت: استانها در موضوع جذب ۷۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید تلاش فراوانی داشتند. در طول دو هفته پایانی سال به طور طبیعی ورودی و خروجی داشتم، البته با تلاش همکاران مجموعا جذب ۷۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید صورت گرفت. همکاران اثبات نمودند که واجد دانش، تجربه و تخصص فروان هستند و در طرحها و اقدامات مهم با بکارگیری ظرفیت های متنوع و تقویت ارتباط با مشتریان و رعایت مراتب مشتری مداری می توانند دستاوردهای مهمی را حاصل نمایند.
رحمانپور افزود: در برنامه ارتقای منابع بانک از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال به فراتر از ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال ضرورت دارد همکاری، هماهنگی و همسویی و مشارکت همه استانها را داشته باشیم، لذا تکالیف و اهدافی برای استانها در نظر گرفته شده است.
ممکن است اهداف ابلاغی برای برخی استانها با توجه به شرایط استان و نیز رقابت شدید شبکه بانکی تا حدودی دشوار باشد، اما برای تحقق هدف کلی بانک نیازمند اقدامات اساسی هستیم.
در این جلسه که با حضور احمد محمدی مدیر امور اعتباری و تعدادی از روسای ادارات ستادی و مدیران ارشد شرکت سمات برگزار شد، علی وفایی-مدیر شعب استان تهران ، علیرضا اکبری-مدیر شعب استان مازندران مهدی درستی-مدیر شعب استان آذربایجان غربی فرهاد شیراوند-مدیر شعب استان همدان، سید علیرضا حسینی معصوم-مدیر شعب استان مرکزی سید علمدار شایان-مدیر شعب استان بوشهر، ایرج طاهرخانی-مدیر شعب استان قزوین مطالب کاربردی را در رابطه با سامانه تی تی پلاس مطرح کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • مدیر عامل بایرلورکوزن: اشتباه کردم که روی فلوریان ویرتس قیمت گذاشتم
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی