Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران کشور همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با توجه به شرایط شیوع کرونا به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

« اسدالله تولیده» با بیان اینکه در این مراسم شاهد تجلیل از مقام والای شهیدان و ایثارگران دوران ۸ سال دفاع مقدس به ویژه شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر هستیم، افزود:  امروز  ما هر چه داریم از امام و آرمان های امام راحل و معنویات مقام معظم رهبری است و از خداوند متعال آرزوی سلامتی و عزت رهبر معظم انقلاب اسلامی را داریم

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در عملیات بزرگ بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر انجامید ۷ شهید و ۱۴ جانباز سرافراز را تقدیم آرمان های مقدس نظام اسلامی کرده است، تصریح کرد: مردم استان ایلام علاوه بر دفاع از مرزهای استان خود در برابر رژیم بعثی، در سراسر مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ داشته و در جغرافیای جنگ تحمیلی  از آرمان های  ایران اسلامی دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه شهید «محمد قاسم بابایی» یکی از شهدای عزیز عملیات آزادسازی خرمشهر است، ابراز کرد: این شهید عزیز همزمان با عید سعید فطر در اسفندماه ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی در شهر ایلام متولد شده است.

 تولیده تصریح کرد: خانواده این شهید عزیز کانون برگزاری مراسمات دینی و مذهبی بوده  و در سن هشت سالگی به فعالیت های فرهنگی و قرآنی و دینی در مسجد والی شهر ایلام علاقه مند و از اعضای فعال مسجد بوده و در سن ۱۸سالکی در رشته ساختمان دیپلم فنی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: شهید بابایی، جزو نیروهای زبده تکاور لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی بوده و در عملیات غرورآفرین بیت المقدس در ۱۱ خرداد به مقام شهادت نایل آمد که در این مراسم از خانواده این شهید عزیز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر  تقدیر می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و  انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت کشور ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا، فداکاری ایثارگران و مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر نظام استکباری است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهید «محمدقاسم بابایی» با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام آزادسازی خرمشهر استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد