Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار مرکزی خرمشهر شنبه در  آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح های عمرانی در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای طرح عمرانی روستای مقامسیه ۱۱ میلیارد ریال و روستای سبعه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری ها تامین اعتبار شده است.

عباس پورمند با بیان اینکه روستای سبعه با یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۲۴۲ خانوار در ۶۵ کیلومتری مسیر غرب کارون قرار دارد گفت: برای این روستا بیش از پنج هزار متر مربع زیرسازی و هفت هزار متر مربع آسفالت و یکهزار و ۸۷۰ متر مربع احداث جوی و جدول تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه آسفالت روستای مقامسیه به طول ۱۹ هزار متر مربع آغاز و با تکمیل آن یکهزار و ۵۵۲ نفر از اهالی از راه روستای مناسب بهره‌مند می‌شوند.

پورمند گفت: پروژه جوی، جدول، زیرسازی و آسفالت روستای حفارشرقی به طول هشت هزار مترمربع با اعتبار هشت میلیارد ریال به زودی بهره برداری می‌شود.

روستای سبعه در ۶۵ کیلومتری خرمشهر و روستای مقامسیه در حفار غربی در پنج کیلومتری خرمشهر واقع است.

به گزارش ایرنا در بخش مرکزی شهرستان خرمشهر ۳۷ روستا در سه حومه شرقی، غربی مسیر شلمچه و حومه غرب کارون وجود دارد که از این تعداد ۳۲ روستا دارای شورا و دهیاری و پنج روستا فاقد شورا و دهیاری است.
در این بخش حدود ۳۰ هزار نفر در قالب سه هزار و ۴۹۶ خانوار در حومه غربی، ۲هزار و ۸۲۵ خانوار در حومه شرقی و یکهزار و ۳۸۲ خانوار در روستاهای غرب کارون سکونت دارند.
آخرین روستای بخش مرکزی شهرستان خرمشهر به نام دیم ابن نجم ۷۰ کیلومتر با مرکز شهر خرمشهر فاصله دارد.

برچسب‌ها خرمشهر سالروز فتح خرمشهر توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سالروز فتح خرمشهر توسعه روستایی خرمشهر سالروز فتح خرمشهر توسعه روستایی هزار متر متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان

حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت:تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

 وی گفت:با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی گردشگری روستای کندوان بر لزوم اجرای سریع طرح جامع کندوان تاکید کرد و افزود:با اجرای طرح جامع کندوان ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استاتدارد سازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

 حسین فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگرات به داخل روستا عنوان کرد و افزود:لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

 وی همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و گفت:با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستائیان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است
  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان