Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شمار بالای قربانیان کرونا در آمریکا در جوامع رنگین پوستان به دلیل محرومیت از خدمات درمانی و کار کردن به عنوان کارگران مشاغل اساسی رقم میخورد. تاریخ انتشار: 22:17 - 03 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۳۳۸ خبرگزاری میزان – شیوع و گسترش ویروس کرونا در آمریکا رنگین پوستان و گروه‌های اقالیت را که معولاً قشر آسیب پذیر و کم دآمد دراین کشور را تشکیل میدهند، بیش از سایر گروه‌ها تحت تاثیر پیامد‌های منفی این بحران قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قربانی شدن حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا این کشور را همچنان در صدر جدول کشور‌های کرونا زده قرار داده است.

شهر نیویورک که کانون شیوع این ویروس به شمار می‌آید، زمانی که کل شهر در قرنطینه بود و مردم مجبور بودن در خانه بمانند کارگان رنگین پوست مانند راننده گان اتوبوس، رفته گران و فروشندگان مجبور بودند در این بحران هر روز به سر کار بروند.

کوپلند یکی از کارگران رنگین پوستان بود که یک هفته بعد از شیوع این ویروس به دلیل آلوده شدن جان خود را از دست داد.

به گفته وزارت بهداشت نیوویرک، دست کم ۶۲۵ نفر از کارگران شهرداری به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۶ نفر تا کنون جان خود را زا دست دادند.

برخی از اقتصاددانان بر این باروند که پیامد‌های ویرانگر به درصد نامتناسب گروه‌های اقلیتی که در این بحران به عنوان کارگران اساسی در آمریکا مشغول به کار هستند، مربوط می‌شود.

این در حالی است که این گروه از کارگران مجبور هستند در این بحران جان خود و خانواده هایشان را به مخاطره انداخته و به سر کار بروند، در حالی که کارگران دیگر در خانه می‌مانند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آمریکا همچنین حضور بیش از حد برخی از گروه‌های اقلیت در میان کارگران اساسی را به عنوان یکی از فاکتور‌های احتمالی در افزایش موارد ابتلا در این جوامع تلقی می‌کند.

به گفته این مرکز، خطر آلوده شدن و ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران صنایع اساسی بیشتر است از جمله افرادی که به خاطر مشکلات اقتصادی مجبور اند در این شرایط بحرانی به کار خود ادامه دهند. بیشتر بخوانید:  شورش در مکزیک، ادعای تولید داروی محلی در کوبا بر اساس تجزبه و تحلیل داده‌های منتشر شده در اوایل هفته جاری از سوی موسسه سیاست اقتصادی، افراد رنگین پوست (سیاهان، لاتین، آسیایی تبار و سایر گروه‌ها غیر از سفید پوستان) ۴۳ درصد از کل کارگران مشاغل اساسی را در بحران کرونا تشکیل میدهند.

موسسه سیاست اقتصادی می‌گوید در حالی که سیاه پوستان تنها ۱۳ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، کارگران سیاهپوست ۱۵ درصد از کل کارگران مشاغل اساسی را در زمان بحران کرونا شامل می‌شوند.

در همین حال شهروندان اسپانیایی تبار و یا لاتین‌ها ۱۸ درصد از جمعیت را تشکیل داده در حالی ۲۱ درصد از کارگران مشاغل ضروری این افراد هستند.
حتی در برخی از شهر‌های آمریکا مانند نیویورک که کانون شیوع ویروس کرونا بوده کارگران سیاه پوست و لاتین بخش بیشتری از کارگران را تشکیل می‌دهند.

آمار‌ها نشان میدهد در شهر نیویورک ۷۵ درصد از کارگران اصلی شهر شهروندان رنگین پوست هستند.

یکی از اعضای این موسسه به شبکه «‌ای بی سی نیوز» می‌گوید، به نظر می‌رسد که افراد رنگین پوست به طور نامتناسبی به ویروس کرونا مبتلا شدند، مخصوصاً در زمانی که آنان به طور نامتناسبی به عنوان کارگران مشاغل ضروری فعالیت می‌کنند.

نکته قابل تامیل دیگر آن است که محرومیت جامع اقیلت‌ها در آمریکا از مراقبت‌های بهداشتی عامل بسیار مهمی در قربانی شدن هزاران نفر از رنگین پوستان به شمار می‌آید.
آزمایش‌های تحقیقاتی رسانه‌های عمومی آمریکا نشان میدهد تا کنون بیش از ۲۰ هزار شهروند آفریقایی تبار در سراسر آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از ست دادند.


علاوه بر آن  تحقیقان نشان میدهد شمار تلفات سیاه پوستان بر اثر کرونا ۳ برابر بیشتر از افراد سفید پوست است. محققان بر این باورند سیاه پوستان و گروه‌های اقلیت مجبور به انجام مشاغلی هستند که ماندن در خانه و یا انجام دورکاری از گزینه‌های آنان به شمار نمی‌آید.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا کارگران مشاغل رنگین پوستان ویروس کرونا رنگین پوست سیاه پوست گروه ها جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • ۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر