Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد نورلاند، سفیر آمریکا طی اظهارنظری از عملیات‌های نیروهای تحت امر دولت وفاق ملی لیبی استقبال کرد و آن را تلاشی در مبارزه با نیروهای تروریستی حاضر در لیبی خواند. وی گفت که دولت وفاق ملی در تلاش برای ایجاد ثبات و استقرار صلح در لیبی است.

نورلاند روز شنبه طی دیدار با فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی مدعی شده که ارسال مزدوران روسیه و دیگر کشورها به خاک لیبی باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر از بین بردن عوامل بی‌ثباتی در خاک لیبی هم تاکید کرده است.

طی بیانیه‌ای که در خصوص دیدار دو جانبه سفیر آمریکا و السراج منتشر شده، سفارت آمریکا اعلام کرد: «همان گونه که در گفت‌وگوی مایک پمپئو و فائز السراج تاکید شده حمله به طرابلس باید متوقف شود و همچنین همه نیرو‌های خارجی باید لیبی را ترک کنند».

نورلاند در ادامه این را هم گفته که مشکلات لیبی باید از طریق مذاکره حل‌وفصل شوند.

پس از سرنگونی دولت معمر القذافی، لیبی وارد یک بحران سیاسی شد و همچنان نیز با مشکلات متعددی روبرو است و تا رسیدن به ثبات سیاسی راه زیادی در پیش دارد.

در حالی که آمریکا ظاهرا از دولت قانونی لیبی حمایت کرده، اما به گفته برخی از تحلیلگران خلیفه حفتر یک مهره آمریکایی به حساب می‌آید و سالیان سال در آمریکا در تبعید به‌سر می‌برده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فائز السراج دولت وفاق ملی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین

فرمانده اسبق ائتلاف ناتو با طرح این ادعا که روسیه قرار نیست جنگ را متوقف کند، از دولت و قانونگذاران آمریکایی خواست به اعطای کمک‌ها به اوکراین ادامه دهند، آن هم در وضعیتی که کی‌یف در میدان نبرد دستاوردی ندارد.

به گزارش ایسنا، «جیمز استاوریدیس»، دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ارتش آمریکا و فرمانده نظامی عالی سابق ائتلاف ناتو در مصاحبه‌ای مدعی شد هدف «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصرف اوکراین است و تا هر زمان که فرصت فتح کردن آن را داشته باشد، جنگ را متوقف نخواهد کرد.

او در مصاحبه با «جان کاتسیماتیدیس»، مجری آمریکایی اظهار کرد: «سوال این است که امروز ما کجا هستیم؟ ما از زمانی که کمک‌های آمریکا شروع به ته کشیدن کرد، در بن‌بست به سر می‌بردیم و در نتیجه این روند حالا روس‌ها شروع به پیشروی تدریجی کرده‌اند و وضعیت تا زمانی که آمریکا بسته کمک‌های جدید ۶۰ میلیارد دلاری را به اوکراین عرضه نکند، بهتر نخواهد شد.»

اشاره او به یک بسته بودجه مکمل مربوط به امنیت ملی شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین است که اواخر سال ۲۰۲۳ از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نزد کنگره مطرح و مدتی بعد در مجلس سنای کنگره تصویب شد اما همچنان در مجلس نمایندگان آمریکا متوقف شده است.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کردن این لایحه بودجه‌ای در صحن این مجلس را مشروط به دریافت برخی امتیازات شامل تصویب تمهیدات جدید برای تقویت امنیت در مرز آمریکا و مکزیک کرده است.

استاوریدیس خاطر نشان کرد: «من می‌دانم که این ممکن است پول زیادی به نظر برسد اما ۶۰ میلیارد دلار در مقایسه با بودجه نظامی آمریکا که حدود ۹۰۰ میلیارد دلار است رقم خیلی زیادی نیست.»

این فرمانده نظامی ارشد سابق ناتو مدعی شد در صورتی که کمک‌های بیشتری به دست اوکراین نرسد ولادیمیر پوتین فرصتی معقول را برای تصرف اراضی بیشتری به دست می‌آورد و این وضعیت را با اقدامات آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در اروپا مقایسه کرد.

اخیرا «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت آمریکا در صورت محروم کردن اوکراین از حمایت نظامی مرتکب یک «قصور اخلاقی و استراتژیک» می‌شود. او گفت: «این کار در بردارنده ریسک محکوم کردن اوکراین به شکست و تضعیف منفعت ملی ماست.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ادعای سفیر رژیم اسرائیل در چین: «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • سفیر اسرائیل : به اقدامات قاطع در تمام جبهه‌ ها ادامه می‌دهیم
  • سفیر اسرائیل : روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: تل آویو حملات اوکراین به خاک ما را محکوم نکرد
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی 
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران