Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط خاصی را برای پذیرش حضوری دانشجویان دکتری در دانشگاه ها ابلاغ کرده که در نتیجه دانشگاه ‌ها فقط دانشجویان واجد شرایط را به شرط رعایت ضوابط ابلاغی پذیرش می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پس از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری در دانشگاه ها را مجاز اعلام کرد، وزارت بهداشت و وزارت علوم دستورالعمل هایی را برای پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل ها حضور همه دانشجویان دکترا در دانشگاه امکان پذیر نیست و حضور صرفا برای برخی از دانشجویان دکترا که حضور آنان در دانشگاه به نظر استاد و گروه ضروری تشخیص داده شود امکان‌پذیر می‌ شود.

در این رابطه برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند و اعلام کرده اند که با تداوم شرایط فعلی، ادامه تحصیل در دانشگاه تهران بدون داشتن شغل و اسکان برای آنان بسیار دشوار خواهد بود. این دانشجویان با ثبت سوژه های «خوابگاه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران را بازگشایی کنید»، «لزوم بازگشایی خوابگاه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران»، «دانشگاه تهران از واگذاری خوابگاه به دانشجویان دکتری سرباز زد» و «مشکلات خوابگاه دانشجویان دکتری در دوران کرونا» خواستار رساندن حرف شان به گوش مسوولان شده اند.

*فعلا دانشجویانی که کار آزمایشگاه یا مزرعه دارند خوابگاه می گیرند

خبرنگار فارس این موضوع را با مسوولان دانشگاه تهران مطرح کرده است.

در پیگیری این مطالبه، سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در این مرحله بازگشایی صرفا برای دانشجویانی که فعالیت پژوهشی آنان نیاز به حضور در  آزمایشگاه یا مزرعه و ... است، فراهم می شود و به آنان خوابگاه تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: بازگشایی خوابگاه ها براساس نظر مراجع بهداشتی با احتیاط صورت می گیرد.

حسینی تاکید: ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط حضور دانشجویان دکترا در خوابگاه ها را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است.

*ستاد ملی مقابله با کرونا برای پذیرش دانشجویان شرایط تعیین کرده است

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم در پیگیری این مطالبه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به دانشگاه‌ ها اجازه داده شده که برای آن دسته از دانشجویان دکتری که باید در آزمایشگاه یا در مزرعه یا درمانگاه فعالیت تحقیقاتی انجام دهند، به شرط رعایت فاصله فیزیکی و مهیا بودن شرایط، پذیرش داشته باشند.

وی ادامه داد: یعنی به شرط رعایت این ضوابط، دانشگاه‌ها می توانند آن دسته از دانشجویان واجد شرایط را بپذیرند.

در نهایت محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران هم در این باره، گفت: در حال حاضر دانشجویان دکترا به صورت محدود در دانشگاه و خوابگاه پذیرش شده ‌اند و در این شرایط امکان پذیرش همه دانشجویان خوابگاهی را نداریم.

وی ادامه داد: به دلیل وجود جمعیت متراکم در خوابگاه و شیوع کرونا در تراکم جمعیت، بازگشایی خوابگاه‌ ها از ۱۷ خرداد منتفی است.

*بهره برداری از خوابگاه ها طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداقلی باشد

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این باره در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در موضوعاتی که در شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، بخش نامه های یکسان به دانشگاه ها ارسال نکردیم؛ زیرا به تفاوت شرایط و امکانات دانشگاه ها واقف بودیم و بهترین کار را این دیدیم که در قالب توصیه نامه و دستورالعمل، راهکارها و روش های پیشنهادی را با همه دانشگاه ها مطرح کنیم. 

وی ادامه داد: در این موضوع هم گفته شد که دانشجویانی که برای فعالیت های پژوهشی خود نیاز به حضور  در آزمایشگاه یا کارگاه دارند می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی به فعالیت های خود بپردازند تا خللی در امور پژوهشی دانشجویان ایجاد نشود.

خاکی صدیق افزود: بنابراین اولویت حضور در دانشگاه ها با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است به شرطی که ضوابط بهداشتی رعایت شود و علاوه بر اینکه توصیه ما این است که حضور حداقلی باشد. درباره خوابگاه ها هم به دانشگاه‌ ها توصیه شده که طبق مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت حداقلی و با رعایت ضوابط بهداشتی و دستورالعمل های فاصله گذاری از خوابگاه ‌ها بهره برداری کنند.

در این باره ببینید: 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی کرونا اسکان خوابگاه دانشجویی مقاطع تحصیلات تکمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا دانشجویان دکترا دانشجویان دکتری دانشگاه تهران دانشگاه ها برای پذیرش خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه کتابچی معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت گفت: استفاده از مرخصی تحصیلی، انتقال به دانشگاه محل سکونت یا استفاده از کلاس‌های مجازی برای مادران دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کتابچی افزود: محدود کردن مادران باردار یا صاحب فرزند زیر دو سالی که دانشجو هستند، از طرف دانشگاه‌ها تخلف است.

وی همچنین گفت: طبق قانون باید دانشگاه‌ها تا چهار نیم سال تحصیلی، به خانم‌هایی که زایمان کرده اند و فرزند شیرخوار دارند، مرخصی بدون احتساب سنوات بدهد.

معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت از دانشجویان مادر خواست تخلف دانشگاه‌ها را به مرکز رسیدگی گزارش‌های مردمی نهاد ریاست جمهوری منتقل کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد