Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، امشب سوم خرداد ماه علیرضا اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در برنامه گفت‌و‌‌گوی ویژه خبری به بررسی طرح های توسعه آب و خاک کشاورزی پرداخت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پروژه سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین و پیچیده ترین پروژه های آب رسانی کشور است گفت: با بهره برداری از این پروژه آب پایدار در منطقه بوجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه سیستان منطقه شکننده و متاثر از سیلاب است گفت: پیش از این قسمتی از اراضی زیر کشت می رفت و آب پایدار در منطقه نبود اما الان زیرساخت های سیستم های مدرن آبیاری آماده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این پروژه پیچیده و بزرگ است خاطرنشان کرد: ۱۶ ایستگاه پمپاژ برای پروژه در نظر گرفته شده است لذا ۳۹ هزار مترمکعب آب جابه جا می شود و بالاترین و مدرن ترین سیستم صنعتی دنیا را در این پروژه به کار بردیم.

اکبری ادامه داد: قرار است در کشت پاییزه کل پروژه را تحویل دهیم ،این پروژه در پاییزبه بهره‌برداری می‌رسد. در این پروژه ۵۶۰۰ کیلومتر زمین زیر بار می رود.

او با اشاره به اینکه برای این پروژه مطالعات عمیق خاکشناسی صورت گرفته است ادامه داد: پروژه سیستان یکی از پروژه‌هایی است که برای بار اول در کشور در آن پمپ ها با مهندسی مجدد ساخته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مردم منطقه نگران نباشند این پروژه در پاییز افتتاح کامل می شود اظهار داشت: این پروژه از پایین به بالا طراحی شده و در تمام مراحل طراحی، اجرا و بهره برداری مردم در کنار ما بودند و لذا بهره برداران آموزش های لازم را دیده اند.

اکبری با تاکید بر اینکه هر گونه برنامه ریزی برای آب کشور بدون توجه به خاک ،آب در هاون کوبیدن است افزود: در چند سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است. برای اولین بار در معاونت آب و خاک دفتر امور خاک را تشکیل داده‌ و با مجمع جهانی خاک ارتباط برقرار کرده ایم و الان یکی از امور مربوط به مجمع جهانی خاک توسط همکاران ما مدیریت می شود، ما باید سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی را بهبود دهیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بحث زهکشی خاک یکی از مباحث مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد، از سال ۹۲ تاکنون ۴۰۰ هزار هکتار زمین زهکشی شده در کشور که حدود ۲۰۰ هزار هکتار آن در سال اخیر بوده است لذا اقدامات موثری صورت گرفته، طرح های ما متاثر از منابع اعتباری است.   او با اشاره به اینکه در گذشته به بخش خاک کشور جفا شده است گفت: سیستان هیچ وقت آب پایدار نداشته و این برای اولین بار است که ۴۶ هزار هکتار آب پایدار خواهد داشت که از این میزان ۳۲ هزار هکتار آماده شده است، این پروژه ۷۰ هزار اشتغال را در پیش خواهد داشت.   پروژه آب‌رسانی سیستان ناقص افتتاح شده است   دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اصل طرح آب رسانی کار مهمی بوده است ولی دارای اشکالاتی است افزود: پروژه سیستان ناقص افتتاح شده است .

او با اشاره به اینکه تنها جنبه درآمدزایی مردم سیستان رودخانه هیرمند است افزود: در دهه های گذشته افغانها بر ما تسلط پیدا کردند لذا یکی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران این است که از صندوق مبلغی داده شود تا مردم بتوانند امرار معاش کنند .

نماینده زابل ، زهک و هیرمند با اشاره به اینکه آب با لوله انتقال پیدا خواهد کرد تا بتوانیم از پرت آن جلوگیری کنیم اظهار داشت: پمپاژ این قدرت را می دهد تا ما بتوانیم روش‌های جدید آبیاری را انجام دهیم.   دهمرده با اشاره به این که تنها امید مردم بایستی اجرای کامل بسته باشد گفت: انتقال آب تا زمین الگوی جدیدی دارد لذا باید الگوی جدید کشت، کارخانه فراوری و دستگاه بهره برداری در این پروژه لحاظ شود.   او افزود: این طرح بسته کامل است و باید چند مرحله را پشت سر می‌گذاشت تا درآمد پایدار را برای مردم سیستان داشته باشد، این پروژه باید قسمتی از آن به صورت پایلوت انجام می‌شد .       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: معاون وزیر جهاد کشاورزی او با اشاره بهره برداری هزار هکتار آب پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- حسین محمدی با بیان این که هلدینگ ایسیکو، ارتقای کیفیت در ارایه تمامی خدمات چند وجهی، صنعتی و لجستیکی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: به منظور توسعه پایدار کیفیت خدمات و با هدف تسریع و تمرکز در ارتقا و استمرار بهبود کیفیت، ساختار مدیریت کیفیت با تیمی متخصص و مجرب برای اولین بار در صنعت خودرو کشور در این شرکت ایجاد شد.

روابط عمومی ایسیکو اعلام کرد، وی افزود: از دستاوردهای کلان و مورد انتظار برنامه‌های امسال می‌توان به ارتقای تضمین کیفیت خدمات لجستیکی، کاهش و بهینه‌سازی هزینه‌های کیفی لجستیک، کاهش زمان انتظار تحویل کالا (ورق، قطعه، بدنه رنگ شده، خودرو) و کاهش توقفات ناشی از خدمات لجستیکی اشاره کرد. 

محمدی با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای ارتقای کیفیت خدمات در سال ۱۴۰۲ در این شرکت انجام شده، گفت: سال گذشته چشم‌انداز و نقشه راه کیفیت در شش گام طراحی شد که پیرو آن برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی نیز تعریف و اجرایی شد. 

وی گفت: به منظور رشد متوازن و حرکت به سمت تعالی، به صورت مستمر عارضه‌ها و نقاط قابل بهبود را شناسایی و پروژه های کیفی را بر اساس آن برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت ایسیکو به عنوان متولی ارایه خدمات متنوع و گسترده لجستیکی در صنعت خودرو کشور خدماتی نظیر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای و ... را به شرکت‌های بزرگ صنعتی ارایه می‌دهد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خدمات متنوع فنی و تخصصی نظیر انبارداری و سنکرون، کراس داکینگ (انبار عبوری)، تعمیرات و نگهداری تجهیزات سبک و سنگین لجستیکی، طراحی، ساخت و مدیریت گردش پالت (ظروف حمل) اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه