Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:08:31 GMT

عید فطر، جشن بازگشت به فطرت الهی است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۴۳۳

عید فطر، جشن بازگشت به فطرت الهی است

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با بیان این که عید سعید فطر از جمله مهم ترین و عظیم ترین اعیاد اسلامی است گفت: این عید بزرگ موسمِ شادباش روزه داران حقیقی و جشن بازگشت به فطرت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین «علی اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که عید سعید فطر از جمله مهم ترین و عظیم ترین اعیاد اسلامی است، اظهار داشت: همان طور که در آموزه های دینی نیز به صراحت بیان شده، ماه مبارک رمضان، موسم گشوده شدن درهای رحمت خاص و عام پروردگار به سوی بندگانش است و لذا بر اساس روایات در پایان این ماه عزیز و بی نظیر برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در کلام گهرباری از ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) آمده که حضرت فرمودند: "روز فطر، از آن جهت عید قرار داده شده که مسلمانان، اجتماعی داشته باشند که در آن روز گرد هم آمده و برای خدا بیرون آیند و او را بر نعمت‌هایی که به آنان داده شده می ستایند"

 

این استاد حوزه همچنین گفت: گرچه عید فطر، عید همگانی مردم است اما به خصوص افرادی که در ماه مبارک رمضان توانسته اند با بهره گیری هر چه بیشتر از فضای معنوی و ویژه این ماه برای دنیا و آخرت خود توشه ای برگیرند، می توانند حقیقتاً به شادکامی در چنین روز فرخنده ای بپردازند، چرا که برای آنان عید فطر در واقع جشن بزرگ رهایی از ظلمت و غفلت ناشی از گناهان و زمان فرارسیدن شادی به جهت بازگشت به فطرت الهی است.

                                            

وی ابراز داشت: از این منظر باید گفت که خوشا به سعادت کسانی که با صبر و استقامت و توکل بر خدا توانسته اند از آزمون مهم و کلیدی رمضان سربلند بیرون آمده و در پرتو مناجات و دعای سحر و انس با قرآن کریم و از همه مهم تر درک شب قدر ، زمینه آمرزش و توبه حقیقی را پیدا کرده اند و اینک در عید سعید فطر، پاداش یک ماه روزه داری خالصانه خود را از حضرت حق دریافت می کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تأکید کرد: با این همه آن چه مهم است این که بکوشیم این حالات معنوی و ارزشمند کسب شده در این ماه را در وجود خود حفظ کرده و این وضعیت خوب را در همه ماه های سال همچون ماه رمضان تداوم ببخشیم.

 

وی گفت: بی شک شرط موفقیت در این زمینه، مراقبه نفس و حفظ گوهر تقوا در همه حالات و شرایط است و این که از خدای متعال و اهل بیت(ع) مدد بگیریم که بنده خوبی برای پروردگار عالم و شیعیان و محبان خوبی برای حضرات معصومین(ع) به این وسیله باشیم.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه رمضان عید فطر عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق واقعی کارگران دیده شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در دیدار با اعضاء ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کار‌های مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.
الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان این که حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

خبر دیگر این که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در نشستی از فعالیت‌های قرآنی صدا و سیمای استان در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.
در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • واکنش میرسلیم به بازگشت گشت ارشاد: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • عزت ایران با ایمان
  • بارش باران رحمت الهی در بام
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند