Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@23:23:09 GMT

عراق مرز مهران را به روی واردات تجاری باز می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۴۶۶

به گزارش فارس،  استاندار استان «وسط» عراق از افزایش تبادلات تجاری بین ایران و این کشور از مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد جمیل المیاحی، استاندار استان واسط شنبه‌شب گفت که واردات از گذرگاه مرزی «زرباطیه» (مرز مهران) به عدد قابل توجهی در ماه رسیده است.

او گفت که بعد از پایان عید فطر، این گذرگاه مرزی بین ایران و عراق بر روی کالاها و اهداف تجاری باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی مرز مهران را به مدت دو روز در هفته بازگشایی کرده بود.

این مرز و چند گذرگاه مرزی بین ایران و عراق باشیوع کرونا، با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر آن بسته شده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه امسال بر روی شعار سال تمرکز ویژه خواهیم کرد، گفت: کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران تشکیل خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید محمود حسینی‌پور امروز در نشست شورای عالی استان، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال جلسه‌ای حضور روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه مازندران برگزار شد و امیدواریم با تکیه بر اقتصاد دریاپایه و با ایجاد کریدور شمال به جنوب بتوانیم اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

 وی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه استان نیاز داریم، گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه ابلاغ شده و سیاست دولت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با حوزه کشور‌های cis بوده که مازندران در این زمینه جایگاه ممتازی دارد.

 استاندار مازندران با اشاره به  فعالیت‌های دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، افزود: لازم است از فرصت‌های استان بهره‌برداری درست کرده و از ظرفیت‌ نخبگان استفاده کنیم.

حسینی‌پور، تصریح کرد: در حوزه علوم دریایی و حمل و نقل دریایی استان مازندران فاقد یک کشتی است و به همین منظور اقداماتی در دست اجراست و در راستای سیاست دولت سیزدهم رونق و تجارت دریایی با کشور‌های همسایه در دستور کار است که برای ساخت 6 کشتی تجاری در مازندران 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزایش تجارت با کشورهای همسایه را سیاست راهبردی دولت دانست و افزود: برای گسترش تجارت با کشور‌های همسایه کشتی‌های تجاری یکی از ابزار‌های تحقق این سیاست به شمار می‌آید.

استاندار مازندران به بازار بزرگ کشور‌های حاشیه خزر و تعمیق ارتباطات تجاری مازندران اشاره و عنوان کرد: فعال‌سازی ظرفیت تجارت دریایی در استان برنامه‌ریزی شده است.

حسینی‌پور تصریح کرد: در سال گذشته کاهش نرخ تورم در استان مازندران را داشتیم و امسال هم در تحقق شعار سال اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت دانشگاه‌های مازندران کارگروه اجرایی شعار سال در استان تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲