Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: آلودگی هوا در شهر تهران تابع پارامترهای هواشناسی و میزان انتشار آلاینده های مختلف در سطح شهر است و اگر پایداری هوا در شهر رقم خورد حتی اگر میزان انتشار آلاینده‌ها پائین باشد باز هم شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی معتقدند اجرا نشدن طرح ترافیک و تردد زیاد خودروها در سطح شهر یکی از دلایل افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت محسوب می‌شود و برخی نیز این امر را به شرایط آب و هوایی تهران مرتبط می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امری که به گفته کارشناسان تابع عوامل بسیاری است و در هر منطقه تهران با سایر مناطق متفاوت است.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، در این خصوص گفت: آلودگی هوا در شهر تهران تابع دو مقوله است. نخست پارامترهای هواشناسی و دوم نیز میزان انتشار آلاینده های مختلف در سطح شهر است. اگر پایداری هوا در شهر رقم خورد حتی اگر میزان انتشار آلاینده‌ها پائین باشد باز هم شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.

او افزود: تهران در چند روز گذشته نسبتا خلوت شده اما باید توجه داشت در روز پنجشنبه حجم زیادی از خودروها در راستای خروج از شهر تردد کرده و با حجم زیادی ترافیک مواجه شدیم.

رستگاری در رابطه با ازن موجود در هوای تهران اظهار کرد: از سوی دیگر میزان ازون در هوای تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه بیشتر از سایر آلاینده‌ها بود. ازون آلاینده ثانویه است و از ترکیب سایر آلاینده‌ها مثل دی اکسید نیتروژن و گازهای آلی فرار به وجود می‌آید. این ترکیب مقوله‌ای است که گرمای هوا در بوجود آمدن آن نقش زیادی دارد.

این مسئول محیط زیست تهران گفت: از سوی دیگر در روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد در سطح شهر تهران وجود نداشت و این آلاینده‌ها با وجود کم بودن نیز به تنهایی سبب شدند هوای تهران از پاک بودن فاصله بگیرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تاکید کرد: همچنان مهم‌ترین آلاینده‌های سطح شهر تهران منابع متحرک هستند و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در آلودگی شهر تهران نیز نقش موثری دارند اما میزان آن کمتر از خودروهای سطح شهر است.

او افزود: پارامترهای آلودگی هوا در شهر تهران در نقاط مختلف متفاوت است و هر منطقه‌ای تحت تاثیر آلاینده های خود قرار می‌گیرد اما صرفا این آلودگی نتیجه وجود یک کارخانه در یک قسمت از شهر نیست. 

رستگاری در خصوص آلاینده‌های منطقه شهرری اذعان کرد: کارخانه‌هایی همچون کارخانه سیمان بیشتر آلودگی خود را در قالب ذرات معلق منتشر می‌کنند و با مقوله توزیع ازون متفاوت است. 

او افزود: با توجه به وجود آلاینده‌های ساکن در محدوده شهرری احتمال می‌رود که آلودگی عمده این محدوده بواسطه همین کارخانه‌ها باشد اما صرفا معطوف به این قضیه نیست و جهت وزش باد نیز در آن تاثیر زیادی دارد.

این مسئول محیط زیست استان تهران در تشریح سایر علل آلودگی هوا در جنوب شهر تهران اظهار کرد: وزش  باد در روزها از سمت دشت به سمت کوه است و در ساعات شب نیز این امر بالعکس است. این چرخه وزش سبب می‌شود تا آلاینده‌های تهران در ساعات پایانی شب به سمت شهرری حرکت کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: از سوی دیگر آزادراه آزادگان نیز عملا به علت دیگری برای آلودگی جنوب شهر تهران تبدیل شده زیرا حجم زیادی از خودروهای سنگین از قسمت شهر عبور می‌کنند.

رستگاری در پایان با اشاره به علل عمده آلودگی هوا در شهر تهران تصریح کرد: بنابراین آلودگی هوا می‌تواند وابسته به علت‌های مختلفی باشد و قطعا قسمت عمده آن از خودروها و وسایل نقلیه و در مرحله بعد از کارخانه ها نشات می‌گیرد.

انتهای پیام: 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا محیط زیست تهران شهرری ازن میزان آلودگی هوا معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران میزان انتشار آلاینده ها آلودگی هوا در شهر تهران کارخانه ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آفتاب‌‌نیوز :

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • مدارس جنوب کرمان به غیر از کهنوج تعطیل اعلام شد
  • زورگیران اتوبان صدر اسلحه داشتند | این مجرمان را درس عبرت بقیه می‌کنیم | تشکر پلیس از کسی که فیلم گرفت
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • پنجشنبه‌ ها تعطیل شد ؛ ساعت کاری کارمندان 4 ساعت کم شد
  • پنجشنبه ها تعطیل شد!
  • فوری/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنج شنبه‌ها تعطیل شد
  • حذف ۱۸۰۰ صنعت آلاینده و آبخواه در محور مهریز ـ عقدا