Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اکبر شوکت» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت کارگران ساختمانی از ۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده است، گفت: در همین حال، هزینه اولیه ثبت نام کارت مهارت فنی هم به ۹۰ هزار تومان افزایش یافته است. در مجموع یک کارگر ساختمانی باید حدود ۱۴۰ هزار تومان برای امور مربوط به کارت مهارت پرداخت کند؛ هرچند تعداد زیادی از کارگران ساختمانی کارت مهارت دارند و تنها باید افزایش هزینه‌‌های تمدید و تعویض و صدور کارت را متحمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عاقلانه‌ترین کار این بود که تنها حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد به هزینه‌ها افزوده می‌شد، گفت: هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت مهارت فنی هزار درصد و ثبت نام اولیه هم ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که دستمزد کارگران ۲۰ درصد افزایش یافته است و تورم هم سال گذشته توسط بانک مرکزی ۴۱.۲ درصد اعلام شد. افزایش هزینه‌های کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی تا این میزان عاقلانه نیست.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مسئول امور کارت مهارت است، گفت: باتوجه به اینکه کارگران ساختمانی توان پرداخت این میزان افزایش هزینه را ندارند با آقای شریعتمداری، وزیر کار صحبت کردم. ایشان همان لحظه با آقای «علی اوسط هاشمی» رئیس سازمان تماس گرفتند و پاسخ خواستند. آقای هاشمی هم توضیح دادند که این مصوبه مجلس است.

دبیرخانه کارگر قم، افزود: اگر  مصوبه مجلس باشد هم این کار به درخواست سازمان انجام شده است؛ در غیر این صورت مجلس در این مسائل ریز ورود نمی‌کند. به هر شکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند این مشکل را حل کند. انجمن‌های صنفی از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا به گونه دیگری قیمت‌گذاری کنند. انتظار داریم که آقای اوسط هاشمی به تذکر وزیر اکتفا نکنند و خودشان هم این موضوع را از مجلس پیگیری کنند؛ چراکه کارگران ساختمانی توان این میزان افزایش هزینه‌ها را ندارند؛ آنهم درحالیکه در سال ۹۸ تمام این کارها با حدود ۴ هزار تومان انجام می‌شد.

وی با اشاره به سپرده شدن بخشی از آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد، گفت: مدارک فنی و حرفه‌ای باید به صورت رایگان صادر شوند اما حالا یک کارگر ساختمانی برای دریافت مدارک درجه ۱ و ۲ از آموزشگاه‌های آزاد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند. تنها امید کارگران ساختمانی به آزمون‌های ادواری بود که هزینه آنهم از ۱۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران ساختمانی کارت مهارت فنی فنی و حرفه ای افزایش هزینه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

فیض گفت: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر نقش مهمی در ارایه خدمات در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی برای جوانان مهدیشهری دارد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر از ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شد که با تخصیص این اعتبارات، طرح پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

وی بیان کرد: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر دارای اسکلت بتنی با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه است.

وی اضافه کرد: چهار کارگاه سنگین آموزشی، ۲ کارگاه سبک آموزشی، ۲ کارگاه آموزش گردشگری و هتل‌داری، سالن جلسات و فضای اداری از جمله ظرفیت‌های ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد